کد خبر: ۴۲۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۰

آبفا: آبرسانی به روستاهای آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان با تانکر سیار انجام می‌شود / سیل به تاسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر آسیب وارد کرد

علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: سیل به تاسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرد. او افزود: از مجموع روستاهای آسیب‌دیده ناشی از سیل، شبکه آب ۱۱۶ روستا و ۶ شهر وارد مدار بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: سیل به تاسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرد.

 

به گزارش وزارت نیرو، "علیرضا قاسمی" در جلسه مدیریت بحران سیل با حضور استاندار بیان کرد: از مجموع روستاهای آسیب‌دیده ناشی از سیل، شبکه آب ۱۱۶ روستا و ۶ شهر وارد مدار بهره‌برداری شده است.

 

وی افزود: امکان احیای شبکه آب سایر روستاها به دلیل آسیب‌های وارده سیلاب به راه و برق و طغیان رودخانه‌ها وجود نداشته، بنابراین تا برقراری شرایط و پایداری شبکه آب، این روستاها به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

 

وی ادامه داد: جهت تامین اضطراری آب برخی از مناطق، لوله‌گذاری به صورت روکار انجام شده که پس از فروکش کردن سیلاب به زیرخاک منتقل خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: تمامی تجهیزات و امکانات استان و کشور از جمله استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس و اصفهان برای رفع سریع آسیب‌ها بسیج شده‌اند.