tik.ir

وبگردی
ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن بامداد سه‌شنبه با تائید این موضوع که کشورش در رهگیری تعدادی از پهپادهای پرتاب‌ شده توسط ایران علیه رژیم صهیونیستی در عملیات تنبیهی «وعده صادق»، به این رژیم کمک کرده است، گفت: با هرچیزی که وارد آسمان ما شود، مقابله می‌کنیم.
اخبار روز
امیرعبداللهیان: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد.
گروسی: بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه مدرکی درباره ساخت سلاح‌ هسته‌ای در ایران وجود ندارد، گفت که تنش‌های اخیر نیز خللی بر روند فعالیت‌های نظارتی این سازمان از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.
ولی نصر، مشاور سابق اوباما:
به نظر می‌رسد که به سمت یک رویارویی نهایی بین اسرائیل و ایران می‌رویم / جنگ در سایه اکنون در حال خروج از سایه است
ولی نصر، مشاور سابق باراک اوباما می‌گوید: به نظر می‌رسد که به سمت یک رویارویی نهایی بین اسرائیل و ایران می‌رویم. ایران و اسرائیل اکنون شخصیت‌های اصلی داستان خاورمیانه هستند.آن‌ها یکدیگر را جدی‌ترین تهدید امنیت ملی خود می‌دانند.
دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب ابلاغ شد: موقتا از ورود موارد «هنجارشکنانه» در حوزه آراستگی به واحدها جلوگیری شود/ اساتید به موارد «کشف حجاب» در کلاس‌ها تذکر دهند
رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به روسای استان‌ها و واحدها اعلام کرد: موقتاً از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی به واحدها جلوگیری شود.
سخنگوی وزارت خارجه: در جایگاهی نیستم که اکنون نقش اردن در رهگیری پرتابه های ایران به سمت اسرائیل را تایید یا تکذیب کنم؛ مراجع نظامی در این رابطه اظهار نظر خواهند کرد
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: خبر احضار کاردار جمهوری اسلامی ایران در اردن را دریافت کردم. من در جایگاهی نیستم که اکنون نقش اردن را در رهگیری این پرتابه ها را تایید یا تکذیب بکنم. این یک موضوع نظامی است و مراجع نظامی در این رابطه اظهار نظر خواهند کرد.
امیرعبداللهیان به وزیر خارجه روسیه: اقدام نظامی ما با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود / لاوروف: تردید نداشتیم که ایران به حملات اسراییل پاسخ خواهد داد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود، به تببین اهداف و چگونگی اقدام نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر روی اهداف مشخص در سرزمین های اشغالی فلسطین پرداخت.
قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
سکه امامی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۳۰۰۰۰۰ تومان کاهش، ۴۳,۷۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد. نیم سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۷۰۰۰۰۰ تومان کاهش، ۲۶,۱۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.
قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۲.۶۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۶۸۲,۱۰۰ تومان معامله شد. هر مثقال طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴۳۰۰۰۰ تومان کاهش، ۱۵,۹۵۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.
قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
دلار در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۰ تومان بدون تغییر، ۴۳,۵۶۷ تومان نرخ گذاری شد. دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۰ تومان بدون تغییر، ۴۳,۵۶۷ تومان نرخ گذاری شد.
سخنگوی وزارت خارجه: قبل از اقدام نظامی، هشدار‌های لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بودیم
سخنگوی وزارت کشور گفت: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است و اقدام در حمله به برخی مقرهای نظامی در سرزمین‌های اشغالی حق مشروع کشور در چارچوب دفاع ذیل منشور ۵۱ سازمان ملل است.
الجزیره: حماس چارچوب پیشنهادی آتش‌بس سه مرحله‌ای را پذیرفت
شبکه الجزیره به نقل از منابع خود، گزارش داد که جنبش حماس شروطی برای توافق تبادل اسرا مطرح کرده و چارچوب پیشنهادی آتش‌بس سه مرحله‌ای را پذیرفته است. این منابع گفتند: هر مرحله شامل ۴۲ روز خواهد بود. حماس شرط گذاشته است که نظامیان اسرائیلی در مرحله اول، تا خط حائل، عقب‌نشینی کند.
تفسیر، ولی نصر، مشاور سابق اوباما از تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو:
[آمریکا می‌گوید]در شرایطی که در مقابل ایران از خود دفاع می‌کنید، کاملاً در کنار شما هستیم، اما پاسخ به حمله تهران موضع تهاجمی محسوب می‌شود / حمایت از اسرائیل در غزه هرگز خطر وارد کردن واشنگتن به جنگ را نداشت، اما حمایت از نتانیاهو در تهاجم علیه ایران یک پیشنهاد متفاوت است
گفت: تماس تلفنی بایدن با «بی بی»[نتانیاهو] را می توان اینگونه تفسیر کرد که [آمریکا می‌گوید] در شرایطی که در مقابل ایران از خود دفاع می کنید، کاملاً در کنار شما هستیم، اما اگر در موضع حمله باشید از شما حمایت نمی‌کنیم. پاسخ به حمله ایران نیز موضع تهاجمی محسوب می‌شود
شورای عالی امنیت ملی: 
فعلا اقدام نظامی دیگری علیه اسرائیل در دستور کار نداریم / اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به شرارت علیه ایران ادامه دهد پاسخی حداقل ۱۰ برابرِ حملۀ اخیر را دریافت خواهد کرد
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره حمله سپاه به اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنانچه رژیم صهیونیستی بخواهد به اقدامات شرارت بار خود علیه ایران با هر ابزار روش و در هر سطحی ادامه دهد پاسخ حداقل ۱۰ برابر از همان نوع دریافت خواهد کرد.
العربیه: ایران و امریکا از طریق ترکیه تبادل پیام کرده اند / تهران به واشنگتن اطلاع داد که عملیات آن تنها پاسخی به حمله علیه سفارت است و فراتر از آن نخواهد رفت
العربیه به نقل از یک منبع ترک نوشت: ایران از طریق ما به آمریکا اطلاع داد که عملیات آن تنها پاسخی به حمله علیه سفارت است و فراتر از آن نخواهد رفت.
سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» از نظر ما پایان یافته؛ قصدی بر ادامه‌ آن نداریم / عملیات به اهدافش رسید؛ نه گنبد آهنین و نه سپر دفاع موشکی اسرائیل نتوانست مقابله‌ قابل‌توجهی با این عملیات داشته باشد / اگر اسرائیل اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در سوریه یا کشور دیگری انجام دهد، عملیات بعدی ما بزرگ‌تر خواهد بود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته و قصدی بر ادامه‌ی آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در سوریه کشور دیگری انجام دهد، عملیات بعدی ما بزرگ‌تر خواهد بود.
قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
سکه امامی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۰ تومان بدون تغییر، ۴۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد. نیم سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۳۰۰۰۰۰ تومان افزایش، ۲۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.
قیمت طلا امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۰ تومان بدون تغییر، ۳,۷۸۱,۴۰۰ تومان نرخ گذاری شد. هر مثقال طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۵۰۰۰ تومان کاهش، ۱۶,۳۸۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.
قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
دلار در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۰ تومان بدون تغییر، ۴۳,۵۶۷ تومان نرخ گذاری شد. دلار در بازار متشکل با بدون تغییر ۰ درصدی نسبت به روز قبل ، ۴۳,۵۶۷ تومان معامله شد.
نیویورک تایمز: ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد؛ ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین
مقامات اسرائیلی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز مدعی شدند که ایران در حملات امروز خود ۳۳۱ پهپاد، موشک کروز و موشک زمین به زمین استفاده کرده است. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شد: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرده است
بایدن به نتانیاهو: در هیچ عملیاتی علیه ایران شرکت نمی‌کنیم
رئیس‌جمهور آمریکا به نخست‌وزیر اسرائیل گفته ایالات متحده در عملیات‌های هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.
اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
اسرائیل هیوم:‌ بایدن از نتانیاهو خواست به حمله ایران، پاسخ ندهد
رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پس از پاسخ موشکی و پهپادی ایران گفت‌وگو کرده است.
حمله ایران به اسرائیل با ده‌ها پهپاد آغاز شد
باراک راوید، خبرنگار اکسیوس در توئیتی نوشت: چهار مقام آمریکایی و اسرائیلی به من گفتند که ایران با ده‌ها پهپاد به اسرائیل حمله کرده است.
فارس: دختر و همسر عابدزاده به خاطر کشف حجاب تذکر گرفتند، اما به دلیل ایجاد تنش بازداشت شدند / این دو اکنون آزاد شده اند
به نوشته فارس، یک منبع آگاه با تایید این خبر گفت: خانم لطیفیان همسر و نگار عابدزاده دختر احمدرضا عابدزاده بعدازظهر امروز به دلیل کشف حجاب در یکی از خیابان های شمال شهر تهران مورد تذکر ماموران طرح عفاف و حجاب قرار گرفتند. این دو نفر به دلیل ایجاد تنش و درگیری با ماموران بازداشت شدند اما بررسی ها حاکی از آن است که این خانم‌ها پس از بازداشت موقت آزاد شدند.
اخبار برگزیده