کد خبر: ۱۰۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۶

جواب آزمایش آب‌های معدنی، هفته آینده

 رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به صادرات 200 میلیون دلاری دارو در سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که با روند فعلی در 10 سال آینده صادرات دارو به بیش از یک میلیارد دلار در سال برسد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، رسول دیناروند در حاشیه افتتاح خط تولید داروی دیفوزل و در جمع خبرنگاران در مورد خط تولید این دارو، گفت: تعداد محدودی از شرکت‌های داروسازی ما موفق شدند خط تولید شرایط خاص را فراهم کنند.

وی ادامه داد: این خط تولید برای ساخت داروهای بیماران صعب‌العلاج استفاده می‌شود که تولیدکننده و داروساز باید در محیطی ایزوله و بدون تماس با مواد اولیه دارو آن را تولید کند چرا که ممکن است دچار صدماتی شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد داروی دیفوزل، گفت: این دارو مهر ماه وارد بازار می‌شود.

دیناروند همچنین در مورد کیفیت داروهای داخلی نیز، گفت: کیفیت داروهای ما در حال افزایش است به طوری که سال گذشته 200 میلیون دلار صادرات دارو داشتیم.

وی با مقایسه میزان صادرات دارو سال گذشته و 10 سال قبل، گفت: حدوداً میزان صادرات ما 10 برابر افزایش یافته و پیش‌بینی می‌کنیم با روند فعلی ظرف 10 سال آینده این مقدار از یک میلیارد دلار فراتر برود.

رئیس سازمان غذا و دارو به شرایط پساتحریم نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از شرکت‌های داروسازی معتبر دنیا درخواست کرده است تا در ایران سرمایه‌گذاری کند که با این روند هم شاهد رونق صنعت داروسازی کشور خواهیم بود و هم دسترسی به داروها بهتر می‌شود.

دیناروند شرایط کشور را در زمینه تأمین داروهای بیماران خاص در منطقه بی‌نظیر دانست و گفت: اکنون 83 درصد بیماران MS از داروی ایرانی استفاده می‌کنند که به این تعداد هر روز افزوده می‌شود.

به گفته وی هم اکنون 30 هزار بیمار MS در کشور تحت درمان قرار دارد.

*فارس