کد خبر: ۱۰۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۵

آیا داعش تهدیدی برای مرزهای کشور است؟


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از بسته شدن دو مرز ایران و ترکیه به علت نامنی چند هفته اخیر در کشور همسایه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حسین ذوالفقاری گفت: مرزهای رازی در حوزه شهرستان خوی و سرو در حوزه شهرستان ارومیه سه روز است که به علت عدم امنیت کافی و ناامنی بسته شده اند.

معاون وزیر کشور افزود: به دلیل ناامنی و گرونگیری مرزبانان ترک ، نیروهای مستقر در دو مرز رازی و سرو در ترکیه جایگاه خود را ترک کرده اند، و همین مسئله موجب شده است تا از سه روز قبل این دو مسیرتعطیل شود.

ذوالفقاری افزود: در حال حاضر مرزهای بارزگان و تمرچین به منظور مبادلات کالا بین دو کشور ایران و ترکیه باز است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر با اشاره به تعرض به کامیون های ایرانی در مرزهای ترکیه گفت: از رانندگان خواسته شده است درطول روز و با اسکورت و به گونه ای حرکت کنند که به علت عدم امنیت کافی به تاریکی شب برخورد نکنند.

ذوالفقاری از رانندگان خواست : برای تجارت و مبادلات کالا قبل از حرکت حتما با مسئولان ایرانی هماهنگ باشند و در آن سوی مرزها با همراهی و اسکورت نیروهای ترکی ترانزیت داشته باشند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به هموطنان هم توصیه کرد : بدلیل نا امنی کشور ترکیه از سفر زمینی غیرضروری به این کشور پرهیز کنند.

ذوالفقاری درباره نیروهای تکفیری داعش هم گفت: آنها در حدی نیستند که بتوانند امنیت کشور را تهدید کنند.

معاون وزیر کشور در پاسخ به شایعات که هر از گاهی از رسانه های بیگانه در مورد حضور داعشی ها در مرزهای ایران منتشر می کنند گفت: این مطالب به هیچ عنوان صحت ندارد و عناصر داعشی و تکفیری درقد و قواره ای نیستند که حتی به چندین کیلومتری مرزهای کشورمان نزدیک شوند.

ذوافقاری اضافه کرد: عناصر وابسته به گروه تکفیری داعش یقینا تهدیدی برای امنیت کشور محسوب نمی شوند و از نظر توان هم چنین قدرتی را ندارند که بتوانند به صورت سازمان‌ یافته به حوزه امنیت ملی ایران خللی وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح، دبیرخانه شورای عالی امنیت، شورای امنیت کشور و نیروهای امنیتی انتظامی برای تمام سناریوها و توطئه هایی که ممکن است پیرامون کشور رخ دهد، برنامه ریزی و کنترل‌های لازم را دارد.

معاون امنیتی وزیر کشور در ادامه همچنین از باز بودن پرونده اسید پاشی اصفهان خبر داد و گفت: مسئولان در حادثه اسیدپاشی به دلایل محکمه پسندی نرسیده اند.

ذوافقاری افزود: مسئولان دراین پرونده هنوز به چیزی نرسیده اند که بتوانند با ارائه مدارک و سند این مسئله را از نظر قضایی اثبات کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی در حال حاضر با جدیت پرونده را پیگیری می کنند و در این بین نیروهای اطلاعاتی هم کمک می کنند تا این پرونده هر چه زودتر به نتیجه برسد.

گفتنی است، افزایش حملات سازمان تروریستی پ.ک.ک در منطقه و تخریب پلی در مسیر یوکسک اوا - اسن دره با مین گذاری توسط عوامل پ.ک.ک، موجب شد که مرز ترکیه با ایران به طور موقتی مسدود شود.