کد خبر: ۱۰۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۲

ایران و روسیه در ساخت ماهواره همکاری می کنند

  ایران و روسیه با امضای قرار دادی برای ساخت ماهواره نظارتی ، همکاری خود را در این حوزه به عنوان پیشرفته ترین عرصه صنایع هوا فضا و ارتباطی آغاز می کنند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، براساس گزارش انتشار یافته در برنامه های روزانه نمایشگاه بین المللی هوایی ماکس-2015 این قرار داد بین شرکت های «دانش بنیان شرق» ایران و «ونیم» و مجموعه علمی صنعتی «بارل» روسیه امضا شد و بر اساس آن به صورت مشترک در طراحی ،ساخت و استفاده از ماهواره ویژه نظارت فضایی بر زمین با یکدیگر همکاری می کنند.

علیرضا زلالی رییس شرکت بنیان دانش شرق و لئونید ماکریدنکو مدیر عامل کورپوراسیون ونیم و سرگئی باسکوف مدیر عامل مجموعه علمی صنعتی بارل در حضور ایگور کوماروف رییس آژانس فضایی فدرال روسیه قرار داد همکاری را امضا کردند.

براساس قرارداد امضا شده، مجموعه بارل مسوول طراحی تاسیسات زمینی ماهواره های نظارت بر زمین خواهد بود و کورپوراسیون ونیم هم به طراحی ماهواره و پرتاب آن با موشک ماهواره بر روسی خواهد پرداخت و شرکت ایرانی کاربر این ماهواره ها خواهد بود.

دانش بنیان شرق ازجمله شرکت هایی است که تحت نظارت شرکت دانش بنیان 'شریف همراه پژوهان علم' در نمایشگاه بین المللی ماکس مسکو شرکت کرده است.

این شرکت ها در یکی از سالن های اصلی نمایشگاه ماکس غرفه خود را دایر کرده اند.

انواع سامانه های دفاعی، جنگ افزارهای پیشرفته، رادارهای نظامی و غیرنظامی، جنگنده ها و هواپیماهای مسافری، پهپاد و فناوری های فضایی از جمله تولیدات عرضه شده صدها شرکت از حدود 40 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران است که در 55 هزار متر مربع مساحت ارایه شده است و تا 4 روز دیگر ادامه خواهد داشت.

*ایرنا