کد خبر: ۱۰۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۰

اطلس امنیتی انتخابات کشور تدوین می‌شود

 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: به منظور هماهنگی در امور و برنامه ریزی منسجم در کارها، اطلس امنیتی انتخابات کشور تدوین می شود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، حسین ذوالفقاری سه شنبه شب در حاشیه جلسه شورای تامین استان قزوین که در استانداری برگزار شد، گفت: ستاد امنیت انتخاباتی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و در پی این اقدام ستاد امنیت انتخابات در استانها و شهرستان ها نیز تشکیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: در موضوع انتخابات چند کار انجام شده که بررسی و برآورد مولفه های تاثیرگذار در امنیت انتخابات و تهیه و ابلاغ دستورالعمل امنیت انتخابات به استانها از آن جمله است.

ذوالفقاری تصریح کرد: مسایل داخلی و خارجی توسط دستگاه های مسئول رصد شده و تمام موضوعاتی که ممکن است در این رویداد تاثیرگذار باشد پیگیری می شود که امیدواریم با توجه به وفاق و همدلی که در کشور وجود دارد و جریانات سیاسی نیز در وضعیت تعادلی قرار دارند، فکر می کنیم که از این جهت مشکل خاصی نداشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: مرزهای رازی در حوزه شهرستان خوی و سرو در حوزه شهرستان ارومیه سه روز است که به علت نبود امنیت کافی بسته شده است.

ذوالفقاری با اشاره به تعرض اخیر به خودروهای ایرانی در مرز ترکیه افزود: با توافق طرف ترک تمهیداتی اندیشیده شده که خدای ناکرده آسیبی به هیچکس وارد نشود.

وی با اشاره به مبادلات کالا در مرز یادآورشد: تبادل کالا در مرز تبرچین و بازرگان انجام می شود و توصیه می کنیم هرگونه تبادل کالا با هماهنگی مقامات مسئول، روزهنگام و پس از تامین امنیت با حضور ماموران ترک ترانزیت شود و کسانی که سفر شخصی نیز دارند تا اطلاع ثانوی با توجه به شرایط کشور ترکیه سفر زمینی نداشته باشند و سفرهای خود را هوایی انجام دهند.

ذوالفقاری بیان کرد: عناصر تکفیری داعش در داخل کشورمان تحرکی نداشته اند و البته توان تحرک و تهدید علیه امنیت کشور ما را نیز ندارند و اوضاع را بطور دقیق کنترل و رصد می کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در نشست و هم اندیشی با اعضای شوراهای تامین استانها که تقریبا یک روز کاری طول می کشد و بحث هایی در خصوص پیشگیری از جرم داریم و مدیریت موضوعات اجتماعی، سیاسی و بحران و همچنین قوانین و مقررات امنیتی شورای امنیت کشور و مسائل روز در این نشست ها مطرح می شود.

ذوالفقاری افزود: بحمدالله مشکل خاص امنیتی در استان قزوین وجود ندارد و در برخی از جرایم هم کنترل های خوبی صورت گرفته و سرقت ها تا حدودی کاهش چشمگیری داشته است.

وی اظهارداشت: در مجموع اقدامات شورای تامین استان در زمینه کنترل جرم موفق بوده و در بخش موضوعاتی که می تواند زمینه ساز ناامنی شود، پیشگیری های خوبی شده است.