کد خبر: ۱۰۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۸

فوتسال ايران معطل يک «آري يا خير»!

 «آري يا خير». اينها پاسخي است که سرمربي تيم ملي فوتسال ايران چند هفته‌اي است از گفتن آن براي ادامه همکاري در ايران خودداري کرده تا بلاتکليفي تيم ملي فوتسال هر روز بيشتر از روز قبل شود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، «خسوس کاندلاس» که به بهانه تماشاي مسابقات فوتسال جام باشگاه‌هاي آسيا و بعد از چند ماه غيبت به ايران آمده بود، مطالباتش را از فدراسيون فوتبال گرفت و به کميته فوتسال اعلام کرد که در بازگشت به سفر اسپانيا به پيشنهاد ادامه کار در تيم ايران جواب خواهد داد.

با اين حال با وجود گذشت حدود دو هفته از بازگشت خسوس به اسپانيا اين مربي هنوز هيچ پاسخي به کميته فوتسال براي ادامه يا قطع همکاري‌اش در تيم ملي اعلام نکرده است. سيدرضا افتخاري رئيس کميته فوتسال چند روز پيش گفت که روز دوشنبه (دو روز پيش) آخرين مهلت خسوس براي پاسخ دادن به پيشنهاد ايران است.

اين اولتيماتوم اما به خاطر شکستگي پاي پسر خسوس و عمل جراحي او در اسپانيا يک روز ديگر تمديد شد و افتخاري تاکيد کرد که بيشتر از روز سه‌شنبه (ديروز) براي گرفتن پاسخ از خسوس منتظر نمي‌ماند و بعد از آن مذاکرات جدي با «مارکوس سوارتو» را آغاز مي‌کند.

اولتيماتوم روز سه‌شنبه کميته فوتسال به آقاي «پروفسور» هم به پايان رسيد ولي هنوز هيچ خبري از وضعيت خسوس کاندلاس نيست و مسئولان کميته فوتسال هم از پاسخگويي به رسانه‌ها در اينباره خودداري مي‌کنند. هنوز معلوم نيست که اين کميته تا چه زماني مي‌خواهد منتظر پاسخي باشد که گفتن آن حتي يک دقيقه هم زمان نمي‌خواهد.
از يک سو خسوس برنامه‌هايش را براي تيم ملي ارائه کرده و گفته است که روز اول سپتامبر (دهم شهريور) به ايران بر مي‌گردد تا کارهاي تيم ملي را پيش ببرد؛ از سوي ديگر کميته فوتسال تاکيد دارد که هنوز پاسخي از اين مربي نگرفته و تهديد مي‌کند که با يک مربي خارجي ديگر مذاکره مي‌کند.

بايد به تمام اين بلاتکليفي‌ها، به اقدام کميته فني و توسعه فوتسال هم اشاره کرد؛ کميته‌اي که روز دوشنبه جلسه‌اي بي سر و صدا تشکيل داد و بدون اطلاع کميته فوتسال دو گروه از مربيان ايراني را به رئيس فدراسيون فوتبال براي کار در تيم ملي فوتسال پيشنهاد کرد. اين کميته با تاکيد فدراسيون فوتبال براي قطع همکاري با مربي خارجي تيم ملي فوتبال ساحلي، اقدام به انتخاب مربي ايراني براي تيم ملي فوتسال کرده است.

عباس ترابيان رئيس اين کميته تاکيد دارد که فدراسيون فوتبال تمايلي به ادامه کار با مربيان خارجي ندارد و براي همين اين کميته دست به انتخاب مربيان ايراني زده است. با اين حساب مشخص نيست تيم ملي که بايد کمتر از ۶ ماه ديگر در جام ملتهاي آسيا به ميدان برود، چه سرنوشتي خواهد داشت.مسابقاتي که قطعا شکست و ناکامي تيم ملي در آن بايد ما را به فکر اين روزهايي بيندازد که انتخاب سرمربي تيم ملي چند ماه مسئولان اول فوتسال را به جان هم انداخته و آتش اختلافاتش هر روز شعله‌ورتر مي‌شود.

*مهر