کد خبر: ۱۰۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۹

چرا بايد از اينترنت فرار کرد؟

  شک ندارم که براي شما نيز اين حالت پيش آمده است. فرقي نمي کند در جمع دوستان و آشنايان خود هستيد، در تنهايي به سر مي بريد و يا در گروهي متشکل از افراد غريبه عضويد، گاهي شما فقط مي خواهيد چيزي را به اشتراک بگذاريد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، اکنون ديگر شبکه هاي اجتماعي، مکان هايي کاملا عمومي شده اند چرا که همه در آن ها عضو هستند. با اين حال شوربختانه، محبوبيت و وسعت شبکه هاي اجتماعي از سودمندي آن ها کاسته است.

با به اشتراک گذاشتن هر پست سطحي و مبتذلي در ميان دوستان، آشنايان و غريبه ها، شما خود را در معرض استهزاء ديگران قرار مي دهيد. جماعت خشمگين از پست هاي بي ارزش شما در اينترنت، مي تواند به سرعت بحثي عليه شما شکل دهد و يا به خشونت و تکه پراکني عليه شما بينجامد. اما شما بايد چه کنيد؟

ما به تدريج به هويتي عمومي خو گرفته ايم که مي تواند به طور مداوم، با همه کاستي هايش بازتوليد شود و البته اين مساله بسيار کسل کننده خواهد بود.

شناخته شدن در فضاي عمومي وب مي تواند بسيار پرخطر باشد چرا که در کنار آن کج فهمي هاي متعدد و مخالفت هاي مداوم از سوي ديگران به وجود خواهد آمد.با بزرگ شدن وسعت فضاي وب، پست هاي عمومي هر فردي يک قمار بر سر معرفي او به ديگران و ذهنيت مردم از او است.

 دقيقا به همين خاطر است که بايد بيش از پيش از فضاهاي عمومي شبکه هاي اجتماعي فرار کنيم و به شبکه هاي محدود براي به اشتراک گذاري مطالبمان روي بياوريم. تا مدت ها ما بين شبکه هاي محدود و عمومي اجتماعي تعادلي برقرار کرده بوديم اما اکنون با افزايش وسعت و محبوبيت شبکه هاي اجتماعي عمومي، تعادل تصميم گيري ما درباره اين که چه چيزي را در کجا منتشر کنيم به هم خورده است.

اکنون ديگر استانداردها به هم ريخته است، خشونت و بددهاني ها، تلاش براي ترويج برند شخصي در شبکه هاي اجتماعي و تجربه هاي دردناکي که طي آن با يک پست عمومي فردي به طور کلي از وجهه اعتبار مي افتد، سکه رايج شبکه هاي اجتماعي عمومي شده است.

شبکه هاي محدود اجتماعي نياز شما به نقش بازي کردن براي ديگران در عموم را از بين مي برد و ديگر ترسي دائمي از فاش شدن خود واقعي کاربران وجود ندارد.

در حالي که مي توان گفت وب، به طور کلي عمومي شده و همگان در آن هستند، لازم است تا از شبکه هاي عمومي اجتماعي کنار بکشيم و به مکاني آرام تر و خصوصي تر کوچ کنيم. صحبت کردن با دوستاني که ما را مي شناسند، سودمند تر از فرياد بيهوده در سالن شلوغ و پر سرو صداي شبکه هاي اجتماعي عمومي است.

*مهر