کد خبر: ۱۰۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۴

شمسايي گزينه سرمربيگري تيم ملي فوتسال

  رئيس کميته فوتسال با بيان اينکه سرمربي جديد تيم ملي روز شنبه هفته آينده معرفي خواهد شد، گفت: گزينه من براي هدايت تيم ملي وحيد شمسايي است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،سيد رضا افتخاري درباره آخرين وضعيت انتخاب سرمربي تيم ملي فوتسال و مذاکره با گزينه‌هاي خارجي با بيان مطالب فوق اظهار کرد: به اين نتيجه رسيديم که کادر تيم ملي بايد ايراني باشد. «خسوس کاندلاس» که بحث معالجه فرزند و مشکل محل کارش را مطرح مي‌کرد و هر روز يک سوژه داشت! ما به او تا روز گذشته مهلت داديم که اين مهلت تمام شد و اين مربي ديگر با ما تماس نگرفت.

وي افزود: گزينه بعدي ما «مارکوس سوارتو» برزيلي بود ولي پيشنهاد اين مربي براي ما بالا بود. سوارتو به ما گفت که با مدير برنامه هلندي‌اش مذاکره کنيم. وقتي با اين مدير صحبت کرديم متوجه شديم رقم قرارداد سوارتو بالاتر از خسوس است و نمي‌توانيم با اين شرايط کار کنيم. به اين ترتيب سوارتو هم منتفي شد و کلا بايد حضور مربيان خارجي در تيم ملي را تمام شده دانست.

رئيس کميته فوتسال با اشاره به جلسه‌اش با عباس ترابيان رئيس کميته فني فوتسال و علي کفاشيان تاکيد کرد: ما ظهر امروز جلسه‌اي با هم داشتيم و به اين جمعبندي رسيديم که ليست مشترکي را براي سرمربي ايراني تيم ملي ارائه داده و روز شنبه سرمربي را معرفي کنيم.

افتخاري در خصوص اينکه کميته فني فوتسال دو گروه از مربيان را به فدراسيون معرفي کرده است، گفت: ما با کميته فني مشکلي نداريم. امروز با ترابيان جلسه داشتم و به اين جمعبندي رسيديم که يک نفر را معرفي کنيم. ما به ليست ترابيان کاري نداريم. ما گزينه‌هايمان را به کميته فني معرفي مي‌کنيم و اين کميته بعد از ارزيابي و رسيدن به ليست مشترک، نظرش را مي‌دهد.

وي در پاسخ به اين سئوال که «آيا گزينه کميته فوتسال در مجموعه کميته فني هم وجود دارد يا خير؟» تصريح کرد: ترابيان دو ليست از مربيان را داده است که ما اين ليست را جمع مي‌کنيم و در کنار گزينه‌هاي خودمان قرار مي‌دهيم.

افتخاري در پاسخ به سئوالي ديگري مبني بر اينکه آيا وحيد شمسايي در ليست مربيگري تيم ملي وجود دارد يا خير، گفت: طبيعي است که شمسايي گزينه من باشد. من قبلا هم اين موضوع را گفته بودم ولي يک نيم نگاهي به ليست مشترک داريم و نفراتي را انتخاب مي‌کنيم که بتوانند در تيم ملي موفق باشند.

وي درباره اينکه آيا انتخاب مربيان داخلي قطعي است و يا ممکن است همانند بار گذشته مربيان ايراني سر کار بروند، خاطرنشان کرد: ما دو گزينه خارجي مدنظر داشتيم که اگر با آنها به نتيجه مي‌رسيديم سراغ گزينه‌هاي داخلي نمي‌آمديم. چون با اين دو مربي به توافق نرسيديم و با شرايطي که فدراسيون فوتبال دارد، صلاح ديديم تا به مربيان داخلي فرصت بدهيم! اميدوارم مربي بعدي تيم ملي هم حمايت شود و در جام ملتهاي آسيا به عنوان قهرماني برسد.

«اگر خسوس کاندلاس فردا تماس بگيرد و بگويد براي کار به ايران مي‌آيد، ممکن است مثل دفعه قبل باز هم سراغ او برويد و مربي داخلي را ناديده بگيريد؟» افتخاري در پاسخ به اين سئوال گفت: ديگر کار خسوس تمام شده است و به ايران نمي‌آيد. او حتي اگر زنگ هم بزند، سرمربي تيم ملي نخواهد شد و ما گزينه ايراني را انتخاب مي‌کنيم.

وي ادامه داد: با اين حال خسوس در تيم ملي کار ريشه‌اي کرد و دست به جوانگرايي زد. براي همين کار مربي داخلي بعدي راحت‌تر است و مي‌داند که بايد چه بازيکناني را دعوت کند.

*مهر