کد خبر: ۱۰۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۲

پشت پرده رفت و آمد مسئولان فدراسيون فوتبال به مجلس

 خبر مي رسد که برخي از مسئولان فدراسيون فوتبال طي هفته هاي اخير، رفت و آمدهاي بسياري به مجلس شوراي اسلامي داشته و ديدارهايي نيز با نمايندگان مجلس برگزار کرده اند. ديدارهايي که بدون شک بي ارتباط با ماجراي کليد خوردن استيضاح وزير ورزش و جوانان نيست.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، طي روزهاي اخير خبرهاي مختلفي درباره کليد خوردن استيضاح وزير ورزش و جوانان دولت يازدهم مطرح شد که خبر از تلاش نمايندگان مجلس براي جمع آوري استيضاح عليه محمود گودرزي و کشاندن وي به مسلخ مجلس براي ارائه توضيحات بودند. توضيحاتي که بيش از آنکه رنگ و بوي ورزشي داشته باشد، مي بايست در خصوص فوتبال و اتفاقات اين رشته پرحاشيه مطرح شود.

در طول سال هاي گذشته همواره شاهد اين مسئله بوديم که فدراسيون فوتبال با توجه به قدرت نشات گرفته از حمايت فيفا در مقابل وزراي ورزش و دولت سر خم نکرده و برخي اوقات حتي مقابل برخي زياده خواهي ها نيز ايستادگي کرده است. به عنوان نمونه مي توان به ماجراي دخالت سازمان تربيت بدني در دوره دولت نهم در مسائل فوتبال و ايستادگي رئيس وقت فدراسيون فوتبال اشاره کرد که سرانجام منجر به تعليق 2 ساله فوتبال ايران شد.

در دوره هاي بعد و قبل نيز کمتر اتفاق افتاده که روساي فدراسيون فوتبال با وزراي ورزش رابطه دوستانه اي داشته باشند. چه بسا در انتخابات سال 91 فدراسيون فوتبال، دو طيف فدراسيون نشينان و وزارت ورزش مقابل يکديگر قرار گرفتند و سرانجام اين گزينه وزارت ورزش بود که در مقابل چشمان وزير از کسب راي بازماند. از همين رو همواره وزارت ورزش يکي از ارکان اصلي دخالت در امور فوتبال بوده است.

اين بار اما گويا ماجرا متفاوت است و نوبت به فدراسيون نشينان رسيده که به دخالت در امور وزارت ورزش پرداخته و در تصميم گيري و تصميم سازي مديران ارشد ورزش کشور، ورود کنند. در اين مسير يکي از جرياناتي که در طول سال هاي گذشته همواره براي رسيدن به کرسي رياست فدراسيون فوتبال تلاش هايي گسترده اي صورت داده، امير عابديني، مدير عامل سال هاي نه چندان دور پرسپوليس است. عابديني البته پيش از اين تلاش هاي بسياري داشت تا با گذر از علي کفاشيان خود را به عنوان يکي از آلترناتيوهاي رئيس فدراسيون فوتبال مطرح کرده و به کرسي رياست فدراسيون دست يابد، اما حالا شرايط تغيير کرده و وقتي مخالفان کفاشيان از تصاحب جايگاه وي نااميد شدند، چشم به تصاحب جايگاه وزير ورزش و جوانان دوخته اند.

در اين مسير البته خبر مي رسد که برخي از مسئولان فدراسيون فوتبال طي هفته هاي اخير، رفت و آمدهاي بسياري به مجلس شوراي اسلامي داشته و ديدارهايي نيز با نمايندگان مجلس برگزار کرده اند. ديدارهايي که بدون شک بي ارتباط با ماجراي کليد خوردن استيضاح وزير ورزش و جوانان نيست.

همچنين خبر رسيده که جرياني از درون فدراسيون فوتبال به قصد جايگاه وزير ورزش و جوانان فعاليت هاي خود را آغاز کرده و از يک سو با ارتباط گرفتن با برخي مقامات بلند پايه دولتي و از سوي ديگر تاثيرگذاري بر روي نمايندگان مجلس به دنبال کليد زدن پروژه استيضاح وزير ورزش و جوانان بوده اند.

در ميان اين مسئولان فدراسيون فوتبال نقش يک نفر پررنگ‌تر است؛ همان کسي که قبل از انتخابات رياست جمهوري به جريان انحرافي وابسته بود و بعد از انتخابات رياست جمهوري تلاش کرده به تيم جديد نزديک شود. فردي که از ابتداي حضور در فوتبال سوداي رياست بر فدراسيون فوتبال را دارد و رفتار عجيبش براي رسانه‌اي کردن موضوع‌هاي مختلف، مشکلات زيادي را در 3 سال اخير براي فوتبال به وجود آورده است.

حال بايد منتظر ماند و ديد که واکنش وزير ورزش و جوانان چه خواهد بود و آيا دولتي ها راضي به تغيير وزير ورزش و جوانان خواهند شد يا اينکه مجلس وزير را پاي ميز استيضاح مي کشاند؟
*تسنيم