کد خبر: ۱۰۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۵

منتجب‌نیا: ورود ناطق همه چیز را تغییر می‌دهد

 رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی امروز پنج‌شنبه 94/6/5 طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: از مدتها پیش گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حضور و شرکت حجت‌الاسلام علی اکبرناطق نوری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان -به‌رغم تکذیب‌های خودشان- از سوی تحلیلگران داخلی کشور رقم خورده است و همچنان کارشناسان سیاسی، اصلاح‌طلبان و معتدلان به ورود وی به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان امیدوار هستند.

آقای ناطق‌نوری شخصیتی معتدل، وزین و ارزشمند است، تجربه مدیریتی بسیار بالای ناطق نشانگر انصاف و عملکرد فراجناحی وی است و خصوصیات بارز دیگری در شخصیت وی وجود دارد که همه اصلاح‌طلب‌ها و اصولگرایان نیز به آن اذعان دارند.

اگرچه سال‌های اخیر وی مورد بی‌مهری جمعی بی‌ریشه و بی‌سابقه قرار گرفت ولی چیزی از ارزش، شخصیت و اعتبار وی کاسته نشده است بلکه محبوبیت و موقعیت وی در میان مردم بیشتر از گذشته هم شد. اما نکته مهم و مطرح در انتخابات، رقابت میان جناح‌های مختلف است و لازم است این مساله وجود داشته باشد؛ زیرا اگر انتخابات بدون رقابت برگزار شود، دیگر انتخابات نیست. باید رقابت باشد و رقابت نیز فرع بر این است که جناح‌ها و احزاب مختلف وجود داشته باشند و در برابریکدیگر رقابت کنند و مردم نیز در میان جناح‌های رقیب کاندیدای موردنظر خود را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری به خصوصیات مثبتی در جناح اصولگرایان و در بلوک اصولگرایی تعریف می‌شود لذا برای اصلاح‌طلب‌ها باید محقق شود که کاندیدای اصولگرا باید از جنس خود آنها باشد و مواضع اصلاح‌طلبی را قبول داشته و نسبت به آن معتقد باشد.

چنانچه آقای ناطق‌نوری و هر فرد داوطلب دیگر از جناح و تفکر مقابل بخواهد از سوی اصلاح‌طلبان مورد حمایت قرار گیرد، طبیعی است که از نظر جامعه مفهوم صحیحی در پی نخواهد داشت که جناح اصلاح‌طلب از فرد و کاندیدایی حمایت کند که اعتقادی به آن جریان نداشته باشد بلکه در جریان رقیب تعریف شود، علاوه بر این اصلاح‌طلب‌ها امروز روی حضور آقای عارف تاکید دارند. دکتر عارف به لحاظ اینکه در جناح اصلاحات تعریف می‌شود با کمال صراحت و شهامت از جریان اصلاحات دفاع کرده و می‌کند.

عارف با کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری در سال92 نقشه و سرنوشت انتخابات را تغییر داد و حق وی است که اگر در انتخابات حضور پیدا کرد همه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان از وی حمایت کنند.

اما رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نیز شخصیتی اصلاح‌طلب و دارای وزانت سیاسی است.بنابراین ورود وی به عرصه انتخابات می‌تواند همه‌چیز را تغییر داده و شرایط جدیدی برای اصلاح‌طلبان به وجود خواهد آورد. بر این اساس وی با توجه به محبوبیتی که نزد مردم و مسئولان ارشد کشور دارد، خواهد توانست با رای بسیار بالایی بر کرسی مجلس تکیه بزند.