کد خبر: ۱۰۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۲۶

تاثير ديابت در ناباروري مردان

  گروهي از پژوهشگران هندي پس از تحقيق بر روي ديابت و اثرات آن بر سلامت مردان دريافتند که اين بيماري اثر مستقيمي بر قدرت باروري مردان دارد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، پزشکان معتقدند که هر دوگونه ديابت نوع يک و دو با تخريب سلول‌هاي انسولين‌ساز بدن، مشکلات سلامتي از جمله کاهش قدرت باروري مردان را به همراه دارد.

دکتر شيتايز مورديا، متخصص باروري در مورد تاثير ديابت بر کاهش باروري اظهارکرد: هنگامي که ديابت به صورت کنترل نشده باقي بماند اثرات بعدي آن بر روي سيستم عصبي و سيستم توليد مثل کاملا آشکار مي‌شود.

وي در ادامه افزود: در مطالعات انجام شده مشخص شد که ديابت باعث اختلال در فرايند نعوظ مي‌شود و همچنين سطح بالاي گلوکز، افزايش فشار خون و کلسترول بالا همگي در فرايند نعوظ مردان تاثير منفي دارند.

مورديا همچنين معتقد است که مشکلات عصبي ناشي از ديابت باعث به تاخير افتادن فرايند انزال در مردان مي‌شود.

پزشکان هندي در ادامه مطالعات خود دريافتند که ديابت و تاثير منفي آن بر اعصاب بدن حتي باعث تاثير در کنترل صحيح مثانه مي‌شود. ديابت تاثير بسيار منفي بر دي‌.ان.اي اسپرم‌ها دارد.

دکتر آرويند ويد، متخصص درمان مشکلات ناباروري مردان از دانشگاه دهلي گفت: در مطالعات اخير مشخص شد که حدود 40 درصد از مردان بالاي چهل سال هندي از سندرم نعوظ سخت ناشي از ديابت رنج مي‌برند.

وي در ادامه افزود: يک از مشکلات بسيار آزاردهنده ديابت براي مردان عارضه انزال ديررس است که اين بيماري تاثير مستقيمي بر قدرت باروري مردان دارد.

پزشکان هندي معتقدند که بهترين راه براي پيشگيري بيماري‌هاي باروري ناشي از ديابت کنترل دوماهه سطح خون توسط متخصص است.
*ايسنا