کد خبر: ۱۰۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۴

کلاهبرداری به بهانه فروش وام قرض‌الحسنه

 فرمانده انتظامی استان گلستان از وقوع ١١ فقره کلاهبرداری‌ میلیونی با موضوع فروش وام‌های قرض‌الحسنه خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سردار «سیدمحمود میرفیضی» گفت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری‌ میلیونی توسط افرادی با موضوع فروش وام‌های قرض‌الحسنه، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

 وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد افرادی با چهره موجه و با سوءاستفاده از عنوان، در بنگاه‌های معاملات ملکی شهرستان گرگان مدعی فروش وام‌های قرض‌الحسنه شده و پس از دریافت وجه از خواهان وام، فرار کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: پس از انجام چهره‌نگاری، مشخص شد یکی از متهمان در یکی از استان‌های همجوار سابقه زندان دارد و سه ماه گذشته پس از گرفتن مرخصی از زندان، دیگر بازنگشته و با کمک دو نفر از همدستانش در این مدت اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: پس از شناسایی متهم، با هماهنگی مرجع قضائی، اقدامات کارآگاهان برای دستگیری وی آغاز شد که پس از چند روز مراقبت‌های پلیسی، مأموران موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه متهم برای شناسایی‌نشدن از سوی پلیس، چهره خود را به صورت ماهرانه تغییر داده بود، گفت: در بررسی سوابق متهم مشخص شد وی سوابق متعدد سرقت و کلاهبرداری دارد و در یک مرحله نام خانوادگی خود را نیز تغییر داده و در کلاهبرداری‌های انجام‌شده، از هویت جعلی دیگری استفاده می‌کرده است.

 سردار میرفیضی متذکر شد: متهم که راهی جز اعتراف نمی‌دید، به انجام ١١ فقره کلاهبرداری به ارزش ٥٠٠ ‌میلیون ریال با همکاری دونفر از همدستانش اعتراف کرد. وی در پایان ابراز کرد: تلاش کارآگاهان برای دستگیری همدستان متهم و شناسایی دیگر مال‌باختگان همچنان ادامه دارد.

*شرق