کد خبر: ۱۰۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۱
فرمانده انتظامي تهران:

انهدام 20 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در پايتخت

  فرمانده انتظامي تهران بزرگ از افزايش کشفيات مواد مخدر در سطح شهر تهران طي ۵ ماه ابتدايي سال جاري و انهدام ۲۰ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سرتيپ پاسدار حسين ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اقدامات پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت طي در پنج ماه ابتدايي سال جاري ضمن تشريح جزييات آن گفت:در اين مدت 14 طرح سراسري برخورد با سوداگران مرگ و جمع آوري معتادان در سطح شهر به مرحله اجرا درآمده که طي آن بيش از هشت تن و 294 کيلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف شده که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که 6 تن و 254 کيلوگرم بوده 33 درصد افزايش را نشان مي دهد.

وي افزود: در پنج ماهه نخست سال جاري همچنين 20 هزار و 130 خرده فروش و توزيع کننده مواد مخدر و معتاد و مصرف کننده دستگير شده اند که اين امر مهر تائيد بر پاسخگويي به مهمترين دغدغه شهروندان تهراني است و حکايت از جديت پليس تهران بزرگ در برخورد با قاچاقچيان، معتادان و خرده فروشان دارد.

رييس پليس پايتخت تصريح کرد: از ابتداي سال تاکنون يکهزار و 673 معتاد ولگرد پرخطر از سطح معابر جمع آوري و تحويل مراکز درماني و کمپ هاي مربوطه شده اند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به انهدام 20 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر و روانگردان در طول اين مدت، گفت: طي اين عمليات ها از متهمان مقادير قابل توجهي ترياک، حشيش، شيشه، هرويين و مرفين کشف شده است.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در انجام ماموريت هاي خارج از حوزه استحفاظي،تعامل مستقيم و تنگاتنگي با پليس مبارزه با مواد مخدر استان هاي همجوار دارد،تاکيد کرد:اين همکاري مشترک منجر شده که از ابتداي سال جاري تاکنون يکهزار و 964 کيلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف شده و 38 قاچاقچي سابقه دار دستگير و پس از سير مراحل قانوني در اختيار مقام قضايي قرار گرفتند.

سردار ساجدي نيا افزود:در پنج ماه گذشته 184 قاچاقچي حرفه اي مواد مخدر و روانگردان به همراه 6 قبضه سلاح جنگي دستگير و ضمن انتقال به پايگاه هاي پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ پس از سير مراحل قانوني روانه دادسرا و با حکم مراجع قضايي به زندان معرفي شدند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پايان به تلاش هاي شبانه روزي ماموران مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، اشاره کرد و گفت:کارکنان خدوم پليس پايتخت به صورت شبانه روزي تمام تلاش خود را در جهت برقراري نظم و امنيت شهروندان و جامعه بکار بسته اند.

*باشگاه خبرنگاران