کد خبر: ۱۰۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۱۲

تصاویر : آلبوم زندگی بنیانگذار کره شمالی

 طی روزهای گذشته تنش در شبه جزیره کره به بالاترین سطح در یکسال گذشته رسیده و پس از تهدید کره شمالی مبنی بر اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی، مذاکرات بین دو کشور برای کاهش بحران شدت گرفته است؛ دو کشور مذاکرات صلح را در روستای مرزی «پانمونجوم» جایی که 60 سال قبل نیز در آنجا با هم صلح کرده بودند ادامه می‌دهند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی پس از آنکه ژاپن در جنگ جهانی دوم شکست خورد و شمال این شبه جزیره به تصرف شوروی درآمد جمهوری دمکراتیک خلق کرهٔ شمالی را در این نقطه تاسیس کرد. او که خود را رهبر همیشگی این کشور تازه تاسیس معرفی می‌کرد به عنوان متحد استالین مدعی حکومت بر کل شبه جزیره بود و برای همین در سال 1950 به کره جنوبی لشگرکشی کرد. کیم گرچه توانست تا نزدیکی سئول پیش برود اما امریکا به عنوان متحد کره جنوبی وارد جنگ شد و نیروهای او را به عقب نشینی واداشت.  

کیم ایل سونگ با امضای معاهده صلح در سال 1953 عملا به حکومت بر کره شمالی بسنده کرد و یکی از عجیب‌ترین و منزوی‌ترین کشورهای جهان را تشکیل داد. حکومت موروثی او رابطه مردم این کشور با جهان خارج را به حداقل ممکن رساند و این رویه پس از فروپاشی جماهیر شوروی تشدید هم شد. گفته می‌شود کیم ایل سونگ معتقد بود هر چه دشمنان اطلاعات کمتری درباره این کشور داشته باشند امنیت آنها بیشتر خواهد بود.

 کیم زمانی که خیلی جوان بود به جرگه طرفداران کمونیسم پیوست و به مبارزات مسلحانه علیه ژاپن پرداخت؛ در آن زمان ژاپن بر کل شبه جزیره تسلط داشت و جنبش‌های آزادی خواهانه با حمایت چین و روسیه به دنبال استقلال این کشور از ژاپن بودند.

کیم ایل سونگ جوان درسال 1935 ارتش ضد ژاپنی‌ تشکیل داد و دو سال بعد به یک پاسگاه پلیس ژاپن حمله کرد. در پی این حمله چند سرباز ژاپنی کشته شدند و کیم به شوروی متواری شد.

او تا پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم نتوانست به کشورش بازگردد؛ در آن زمان ارتش شوروی بخش شمالی شبه جزیره کره را اشغال کرده و امریکا نیز جنوب آن را تصرف کرده بود. کیم ایل سونگ با حمایت شوروی به کشورش بازگشت و یک حکومت موروثی به نام جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی تاسیس کرد که تا امروز فرزند و یکی از نوادگانش بر آن حکومت کرده‌اند.
 
درباره بنیانگذار کره شمالی گفته شده که به او خونی که از جوان‌های کره‌ای گرفته‌شده بود تزریق شد تا یکصد سال عمر کند. این را "کیم سو یئون" پزشک شخصی او که چندی پس از مرگ وی به کره جنوبی گریخت مدعی شد و گفته بود رهبر کره برای طول عمر روزانه چندین ساعت نیز به تماشای بازی بچه‌ها می‌نشسته است. با این حال تلاش های کیم برای عمر زیاد نتیجه نداشت و وی در 84 سالگی بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت. جسد او مومیایی شد و در کاخ "کومسوسان" در پیونگ یانگ قرار گرفت. تصاویر از فرادید.



کیم ایل سونگ و همسر و فرزند اولش؛ کیم جونگ ایل رهبر بعدی کره در سال 1942 از همسر دومش که یک پارتیزان کره‌ای بود به دنیا آمد.



کیم ایل سونگ در جوانی؛ پس از به قدرت رسیدن کیم جونگ اون بسیاری از رسانه ها با انتشار عکس بالا به شباهت زیاد رهبر فقید کره و رهبر جوان پرداختند.



کیم ایل سونگ در جوانی و میانسالی



کیم ایل سونگ و "ژائو ان لای" نخست وزیر اسبق چین دربازدید رهبر کره از چین



گفتگوی کیم ایل سونگ جوان با کشاورزان. سال 1945



کیم ایل سونگ در میان کشاورزان کره شمالی. سال 1945



کیم ایل سونگ در جشن شانزدهمین سالگرد تاسیس کره شمالی در پیونگ یانگ. سال 1964



دیدار "دنگ شیائو پنگ" معاون نخست وزیر چین از کره شمالی. سال 1978



دیدار کیم ایل سونگ با "دومنیک مینتوف" نخست وزیر جمهوری "مالت". سال 1957



کیم ایل سنگ در گردهمایی حزب کمونیست کره. سال 1975



کیم ایل سونگ در گردهمایی حزب کمونیست کره. سال 1988



کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی . سال 1978



دست اتحاد کیم ایل سونگ با "نیکلای چائوشسکو"دبیرکل حزب کمونیست رومانی و آخرین رئیس دولت کمونیست این کشور



کیم ایل سونگ در مراسم سالگرد تاسیس جمهوری خلق کره. سال 1982



کیم ایل سونگ در سالگرد تاسیس جمهوری خلق کره. سال 1982



 کیم ایل سونگ در سالگرد تاسیس جمهوری خلق کره. سال 1982



کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل دو رهبر پیشین کره در مراسم سالگرد تاسیس جمهوری خلق کره. سال 1982



جشن تولد هشتاد سالگی کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ. سال 1992



کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل جوان



جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین امریکا در سفر به کره شمالی در کنار کیم ایل سونگ



جسد مومیایی شده کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ