کد خبر: ۱۰۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۶۴

انتشار تصاویر خصوصی توسط همکلاسی سابق

 رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: فردی که تصاویر شخصی شهروند همدانی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سرهنگ اکبر امینی اظهار کرد: با مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر انتشار تصاویر شخصی وی در یکی از شبکه های اجتماعی، پرونده ای در پلیس فتا تشکیل شد.

وی افزود: ماموران در بررسی های انجام شده متوجه شدند فردی ناشناس با ساختن پروفایلی با نامی غیر متعارف تصاویر شاکی پرونده را به اشتراک گذاشته است.
وی اضافه کرد: بر اساس اظهارات شاکی، متهم تصاویر زیادی را از وی در اختیار داشت و تصویر پروفایل را هر روز تغییر می داد.

رییس پلیس فتا همدان بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، متهم با هویت معلوم شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی دستگیر شد.
سرهنگ امینی اضافه کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار کرد.

وی توضیح داد: متهم در بازجویی اعتراف کرد که پیشتر با شاکی همکلاسی بوده و در چندین مرحله دیدار با وی، عکس هایی یادگاری با گوشی شخصی از وی گرفته است.

وی با ذکر اینکه قرار بود این عکس ها و تصاویر حذف شود افزود: پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه و قطع رابطه با وی اقدام به ساخت این پروفایل و انتشار تمام تصاویر کردم.

رییس پلیس فتا همدان توصیه کرد: شهروندان تصاویر شخصی و خانوادگی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

سرهنگ امینی تاکید کرد: گوشی تلفن همراه محل مناسبی برای ذخیره اطلاعات و تصاویر خانوادگی نیست.

طبق اخبار منتشره از ابتدای سالجاری تاکنون سه متهم به علت انتشار تصاویر خصوصی یا تهدید به انتشار عکس های شخصی شهروندان توسط ماموران پلیس فتا همدان دستگیر و راهی زندان شدند.

*ایرنا