کد خبر: ۱۰۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۰

درخواست ۱۱ یهودی از کنگره درباه توافق

 
۱۱ نماینده یهودی سابق کنگره آمریکا امروز پنج شنبه از نمایندگان کنگره خواستند تا از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی حمایت کنند.
 
به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)ـ ۱۱ نماینده یهودی سابق کنگره آمریکا در یک نامه که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است از نمایندگان کنگره خواستند تا از توافق هسته ای دولت اوباما با ایران حمایت کند.

این نمایندگان یهودی سابق آمریکا تاکید کردند: ما قاطعانه از توافقنامه هسته ای حمایت می کنیم چرا که این توافق موجب تقویت امنیت آمریکا و اسرائیل و کل جهان خواهد شد.

این تازه ترین لابی کاخ سفید برای جلب حمایت سیاستمداران آمریکایی از توافق هسته ای به شمار می رود. اوباما که امیدی به همراهی و حمایت جمهوریخواهان ندارد، تمرکز زیادی را بر روی دموکرات هایی کرده است که هنوز در خصوص حمایت یا مخالفت با توافق هسته ای، تصمیم نگرفته و مردد هستند.

بسیاری از این دموکراتها یهودی هستند. کاخ سفید تنها چند رای دیگر نیاز دارد تا تلاش جمهوریخواهان برای به شکست کشاندن توافق هسته ای ایران را ناکام بگذارد.

امضاکنندگان این نامه همگی دموکرات هستند و شامل کارل لوین، رئیس سابق کمیته خدمات مسلح سنا، بارنی فرانک و روبرت وکسلر می شود.

در این نامه آمده است: این توافق تهدید فوری ایران مسلح به سلاح هسته ای را متوقف می کند. مخالفت با این توافق منجر به دستیابی به تدابیر مستحکم تری نخواهد شد و تنها ایران را به مسیر قبلی خود برای دستیابی به سلاح اتمی بازمی گرداند.
*تسنیم