کد خبر: ۱۰۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۳

دولت سوریه به ۴۷ بازرس اجازه ورود داد


سوریه با صدور روادید برای ۴۷ کارمند سازمان ملل، با ورود بازرسان این سازمان به خاک خود موافقت کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت سوریه روادید ۴۷ مامور سازمان ملل متحد را برای بازدید از این کشور صادر کرد. «استفن اوبرایان» معاون دبیر کل در امور انسانی سازمان ملل در جلسه روز پنج شنبه شورای امنیت از ورود بازرسان سازمان ملل به سوریه خبر داد.

وی در سفری که اوایل ماه جاری به سوریه داشت بازدید ماموران سازمان ملل از سوریه را درخواست کرده بود که دولت سوریه با این درخواست موافقت کرد. به گفته اوبرایان ماموران سازمان ملل کمترین زمان را در دریافت روادید برای ورود به سوریه صرف کردند.

این در حالی است که در ماههای اخیر خشونت در سوریه و جنگ با شورشیان به اوج خود رسیده است و کمک های سازمان ملل تنها توانسته ۱۲ درصد از جمعیت آوارگان سوریه را پوشش دهد. در همین راستا ماه گذشته بسته های غذایی سازمان ملل به ۴۲۲ هزار نفر از مردم آواره سوریه تحویل داده شد.

پیشتر نیز اوبرایان در جلسه شورای امنیت با حضور ۱۵ عضو این شورا از عدم دسترسی ماموران سازمان ملل به محل استقرار آوارگان سوری انتقاد کرده بود. در همین حال اوبراین از شورای امنیت خواسته است تا راه حل سیاسی برای بحران سوریه پیدا کند.

گفتنی است تا کنون به دلیل جنگ در سوریه ۲۴۰ هزار نفر کشته شده اند. تنها امسال یک میلیون نفر سوری خانه های خود را به مقصد ترکیه و اردن ترک کرده اند.

*مهر