کد خبر: ۱۰۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۴

وعده انتخاباتی زنانه و مردانه شدن مترو انگلیس

 «جرمی کوربین» نامزد پیشتاز رهبری حزب کارگر انگلیس گفته که در نظر دارد در صورت انتخاب شدن، برخی واگن‌های قطارهای حمل و نقل عمومی را به طور اختصاصی برای زنان تعیین کند تا آمار آزار و اذیت زنان در این کشور کاهش یابد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، جرمی کوربین نامزد پیش‌تاز رهبری حزب کارگر انگلیس گفته که در نظر دارد در صورت انتخاب شدن، برخی واگن‌های قطارهای حمل و نقل عمومی را به طور اختصاصی برای زنان تعیین کند تا آمار آزار و اذیت زنان در این کشور کاهش یابد.

به گزارش روزنامه گاردین انگلیس، کوربین معتقد است: «غیرقابل‌قبول است که بسیاری از زنان و دختران، مجبور هستند زندگی روزانه خود را تغییر دهند تا از آزار و اذیت در خیابان و وسایل حمل و نقل عمومی و سایر مکان‌های عمومی، از پارک گرفته تا سوپر مارکت، در امان باشند... گاهی مجبور می‌شوند، مسیرهای خود را طولانی‌تر کنند، قانون منع رفت و آمد برای خودشان بگذارند و یا از وسایل خاص حمل‌ونقل استفاده نکنند.»

این نماینده مجلس انگلیس می‌گوید: «برخی زنان به من گفته‌اند که یکی از راه‌حل‌ها برای کاهش حمله و آزار و اذیت علیه زنان در وسایل حمل و نقل عمومی، می‌تواند اختصاص واگن‌هایی به زنان باشد.»

طبق گزارش یک مؤسسه خیریه انگلیسی به نام "«اهنمای دختران انگلیس»، تبعیض جنسیتی و آزار جنسی به بخشی از زندگی روزمره دختران انگلیسی تبدیل شده است، تا جایی که حتی دختران 7 ساله نیز از متلک‌های جنسی پسران، در امان نیستند. بر اساس آمارهای اعلامی از سوی این مؤسسه، حدود 60 درصد از دختران 13 تا 21 ساله انگلیسی، حداقل یک بار آزار جنسی را در مدرسه یا دانشگاه، تجربه کرده‌اند.

همچنین حدود سه ماه پیش بود که گزارشی درباره آزار و اذیت جنسی 15 درصد از ساکنین لندن در وسایل حمل و نقل عمومی، پلیس حمل و نقل این انگلیس را وادار کرد با انتشار ویدیویی از شهروندان و زنان درخواست کند که در صورت مواجه با آزار و اذیت جنسی در مترو و یا اتوبوس‌های شهری، این رفتارها را به پلیس گزارش کنند تا با آن مقابله شود.


وعده انتخاباتی برای زنانه و مردانه شدن در مترو

واگن مختص بانوان در قطار شهری در اندونزی


وعده انتخاباتی برای زنانه و مردانه شدن در مترو

صف بستن زنان مقابل واگن مختص بانوان در قطار شهری در ژاپن

*مشرق