کد خبر: ۱۰۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۳

وزیر رفاه: مهار تورم متفاوت از ارزانی است

 به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی هرچند ارزانی در کشور حاکم نشده اما مردم باید توجه داشته باشند مهار تورم متفاوت از ارزانی است و امیدواریم با رشد مطلوب اقتصادی در کشور به ارزانی نیز دست یابیم.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، علی ربیعی در مراسم افتتاح گازرسانی ۹۵ روستا، در روستای قره تپه اردبیل با بیان اینکه مذاکرات به شکل مطلوب از حقوق ملت دفاع کرده است، تاکید کرد: هرچند نمی توان گفت تمام مشکلات رفع شده، اما باید توجه داشت نتایج مطلوب مذاکرات آرامش را به جامعه بازگردانده است.

وزیر تعاون با تاکید بر اینکه تلاش دولت حل مشکلات عموم مردم است، متذکر شد: ما در مقابل تحریم ایستادیم و با وجود اینکه با کاهش محسوس قیمت نفت، کاهش درآمد دولت و رشد منفی ۶ درصد اقتصادی در کشور مواجه بودیم، توانستیم به دستاوردهای مطلوبی دست یابیم.

ربیعی با اذعان به اینکه هر یک درصد رشد اقتصادی می تواند ۱۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کند، ادامه داد: ما به رشد مثبت اقتصادی دست یافتیم و تورم نیز به ۱۵ درصد و در وضعیت فعلی به ۱۳ درصد رسیده است.

به گفته وزیر تعاون هرچند ارزانی در کشور حاکم نشده اما مردم باید توجه داشته باشند مهار تورم متفاوت از ارزانی است و امیدواریم با رشد مطلوب اقتصادی در کشور به ارزانی نیز دست یابیم.

ربیعی با یادآوری ایجاد ۴۰۰ هزار شغل رسمی در کشور طی سال گذشته اضافه کرد: تمامی این مشاغل برخوردار از دفترچه بوده و به صورت رسمی مستند شده است؛ در عین حال ۲۰۰ هزار شغل غیر رسمی نیز ایجاد کردیم.

وزیر تعاون در خصوص بیمه اقشار کم درآمد به پوشش ۱۰ میلیون نفر در کشور اشاره کرد و متذکر شد: بر اساس بررسی ها و مطالعات میدانی مشخص شد اغلب افرادی که فاقد دفترچه بیمه بودند حاشیه نشین های مهاجر از روستاها به شهرها بودند و ما توانستیم با پوشش تعداد محسوسی، زمینه پرداخت درمان حتی کمتر از ۱۰ درصد هزینه قبلی را فراهم سازیم.

وی به شناسایی فقرا و اقشار کم بضاعت در جامعه اشاره و اضافه کرد: ۲۰۰ هزار مادر باردار که سوء تغذیه داشته و گروه های غذایی از جمله پروتئین را به شکل نامطلوبی دریافت می کردند، شناسایی کردیم.

*خبرآنلاین