کد خبر: ۱۰۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۱۹

خط قرمزهایی که در برنامه نود شکسته شد/ صدا و سیما، برنده بازی ستارگان ایران - ستارگان جهان

صدا و سیما برنده بازی ستارگان ایران - ستارگان جهان است چراکه بدون انجام هزینه، کلی پول از این مسابقه به جیب می‌زند.

خبرآنلاین؛ مسابقه ستارگان ایران و ستارگان جهان امروز برگزار می‌شود و برای برگزاری این دیدار، هزینه بالای دو میلیارد تومان انجام شده است. باشگاه ورزشی هنرمندان با پیگیری‌های خود توانست این تیم را به ایران بیاورد و برای برگزاری مسابقه و هزینه‌های آن، با یك اسپانسر قرارداد بست. هماهنگی آوردن این همه ستاره به ایران كار آسانی نیست و از طرفی جمع كردن ستارگان فوتبال ایران هم كار آسانی نبود.

اما در این میان چه كسی برنده برگزاری مسابقه ستارگان ایران - ستارگان جهان است؟ با یك نگاه كلی می‌توان متوجه شد سازمانی كه كوچك‌ترین زحمتی برای برگزاری این مسابقه نكشیده، برنده برگزاری این مسابقه است. سازمان صدا و سیما كه هیچ نقشی در حضور ستارگان جهان در تهران نداشته، حالا از برگزاری این مسابقه پول هنگفتی به جیب می‌زند كه در این وضعیت اقتصادی، غنیمتی برای تلویزیون است.

یك نمونه از سود میلیاردی سازمان صدا و سیما به مناسبت برگزاری مسابقه ستارگان ایران و ستارگان جهان، برگزاری برنامه نود در پنجشنبه شب و سود آگهی‌های بازرگانی حاشیه این برنامه است. روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی كه مهرماه سال گذشته منتشر كرد، طی محاسباتی به این نتیجه رسید كه نرخ هر ثانیه آگهی در حاشیه برنامه نود، حدود 9 میلیون تومان هزینه داشته است. این روزنامه البته 50 درصد تخفیف را هم برای بعضی مشتریان در نظر گرفته و به رقم 4.5 میلیون تومان در ثانیه رسیده است. اگر نرخ آگهی‌های صدا و سیما در حاشیه برنامه نود را با همان رقم سال گذشته محاسبه كرده و به ازای هر ثانیه 4.5 میلیون تومان را در نظر بگیریم، برای برنامه دیشب نود كه حدود 20 دقیقه آگهی بازرگانی داشت، به رقم 5 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌رسیم.

از طرفی كل هزینه ساخت هر قسمت از برنامه نود بین 50 تا 70 میلیون تومان می‌شود كه تمام این هزینه را اسپانسر پیامكی برنامه پرداخت می‌كند. به عبارتی صدا و سیما بدون اینكه هزینه ای برای برگزاری مسابقه ستارگان انجام داده باشد و حتی هزینه ای بابت تولید برنامه نود بكند، به سود 5.4 میلیارد تومانی از آگهی‌های این برنامه رسیده است. این البته جدا از آگهی‌هایی است كه امروز، قبل از بازی، بین دو نیمه و پس از پایان مسابقه پخش خواهد شد.

این البته تنها برد صدا و سیما برای برگزاری این مسابقه نبود. این سازمان علاوه بر كسب سود میلیاردی، توانست یكی از خط قرمزها را بشكند. حضور كارلوس كروش با تتو و فیگو با شلوارك، اتفاقی بود كه برای اولین بار در برنامه نود رخ می‌داد و تلویزیون به خاطر برگزاری این مسابقه، توانست از این خط قرمز هم عبور كند. به همین دلیل است كه باید سازمان صدا و سیما را برنده بازی ستارگان ایران - ستارگان جهان بدانیم.