کد خبر: ۱۰۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۲

یونان در آستانه انتخابات دوباره/ چپ ها همچنان در صدر نظرسنجی ها

 تسنیم نوشت: نتایج نخستین نظرسنجی مهم در آستانه انتخابات سراسری یونان نشان می‌دهد که حزب چپگرای سیریزا با اختلاف ناچیزی نسبت به سایر احزاب، پیشتاز خواهد بود.

 
به گزارش رویترز، دولت آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان پس از تنها 7 ماه که زمام امور را در این کشور بحران زده در اختیار داشت، هفته گذشته از قدرت کناره گیری کرده است تا زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم شود.

 

نتایج نظرسنجی موسسه "پروراتا" که برای روزنامه یونانی "افیمردیا سینتاکتون" انجام شده حاکی است که حزب سیریزا 23 درصد حمایت عمومی رای دهندگان را در اختیار دارد. حزب محافظه کار دموکراسی نوین نیز با 19.5 درصد در جایگاه دوم این نظرسنجی قرار گرفته است.

نظرسنجی قبلی این موسسه که اوایل جولای انجام شده بود، نشان می داد که حزب سیریزا از حمایت 26 درصدی مردم یونان برخوردار است و این رقم برای حزب دموکراسی نوین نیز به 15 درصد می رسید.

انتخابات یونان قرار است 20 سپتامبر یعنی 29 شهریورماه برگزار شود.

پس از استعفای دولت چپگرای حزب سیریزا، پروکوپیس پاولوپولوس رئیس جمهور یونان از رهبران محافظه کار و چپگرا خواست تا برای تشکیل دولت جدید تلاش کنند تا با این اقدام مانع از برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

تسیپراس در دوره 7 ماهه نخست وزیری خود، یونان را تا آستانه فروپاشی مالی و خروج از منطقه یورو پیش برد.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.