کد خبر: ۱۰۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۴

رییس سازمان زندان‌ها: ایران کمترین زندانی امنیتی را در جهان دارد

رییس سازمان زندان‌ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ایران کمترین زندانی امنیتی را در جهان دارد.
 
به گزارش ایسنا، دکتر اصغر جهانگیر در جریان سفر خود به استان کرمانشاه در دیدار با آیت الله مصطفی علماء، اظهارکرد: قاطعانه می توان گفت که در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، ایران کمترین زندانی امنیتی را دارد.
 
جهانگیر در این دیدار با اشاره به جمعیت کیفری در زندان ها گفت: بیشترین زندانیان را جرایم مواد مخدر تشکیل می دهند که در این میان افراد معتاد باید در محیطی غیر از زندان درمان شوند و نباید به زندان بیایند.
 
مشاور رییس دستگاه قضا موضوع افزایش تعداد زندانیان را طی سال های اخیر مورد اشاره قرار داد و افزود: افزایش جمعیت کیفری باعث افت کیفیت فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان ها میشود و در حال حاضر به دنبال راهکارهایی برای کاهش جمعیت کیفری هستیم.
 
این مقام ارشد قضایی با تاکید مجدد بر سخنان مقام معظم رهبری گفت: اصلاح قوانین، استفاده از مجازات های جایگزین، نظام نیمه آزادی و استفاده از ظرفیت های قانون برای اعطای آزادی مشروط و مرخصی به زندانیان از جمله اقداماتی است که در این راستا در حال پیگیری و اقدام می باشد.
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه آغاز اجرای آزمایشی پابندهای الکترونیکی را در دو استان کشور گام مهمی در اجرای مجازات های جایگزین و کاهش جمعیت کیفری دانست که تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های زندان بویژه در حوزه خانواده ها خواهد داشت.