کد خبر: ۱۰۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۵

اولین آمار فروش «محمد رسول‌الله(ص)»

 فروش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در اولین روز اکران به حدود 170 میلیون تومان رسید و فیلم «قندون جهیزیه» از مرز نیم‌میلیارد تومان گذشت.
 
به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، طبق اعلام روابط عمومی شرکت سینمایی نورتابان تهیه‌کننده و پخش‌کننده‌ فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)»، آخرین ساخته مجید مجیدی، که از پنجشنبه، پنجم شهریورماه در سینماهای تهران و شهرستانها اکران شده این فیلم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و فروش آن در تهران به رقمی بیش از 170 میلیون تومان رسیده است.
 
بنا بر اعلام، همچنین فروش این فیلم در شهرستانها با استقبال مواجه شده و در بعضی از سینماها همچون سینماهای شهر مشهد به رقمی معادل 20 میلیون تومان رسیده است که 14 میلیون تومان آن به سینما هویزه مشهد تعلق دارد. میزان فروش این فیلم در اصفهان هم 10 میلیون تومان بوده است.
 
بر اساس این گزارش، فیلم «محمد رسول‌ا‌لله (ص)» که در بعضی از سالن‌های سینما با صف طولانی فروش فیلم همراه بوده در چند سانس فوق‌العاده هم اکران شده است.
 
همچنین اکران فیلم‌های دیگری که بر پرده‌ سینماها هستند همچنان ادامه دارد و در بین آن‌ها «قندون جهیزیه» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور بیش از نیم‌میلیارد تومان فروش داشته است.
 
سعید خانی، مدیرپخش فیلم «قندون جهیزیه» در گفت‌و‌گویی با خبرنگار سینمایی ایسنا بیان کرد: «قندون جهیزیه» پس از 16 روز نمایش در تهران با 22 سالن، 374 میلیون تومان و در دیگر شهرها بعد از حدود دو هفته نمایش و با وجود 16 سالن، 132 میلیون تومان فروش داشته است. با این حال از سینماهای آزادی، کورش و دیگر سینماهای حوزه هنری که پس از اکران فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» همچنان حواس‌شان به فیلم‌ «قندون جهیزیه» هم بوده است، تشکر می‌کنم.
 
فروش آخرین فیلم فرزاد موتمن، «خداحافظی طولانی»، هم به گفته‌ مختاری از دفتر هدایت فیلم که از چهارشنبه با کاهش تعداد سالن‌های نمایش روبه‌رو شده، به فروش کلی 211 میلیون تومان رسیده است.
 
او گفت: این فیلم، با بازی سعید آقاخانی و میترا حجار، پس از حدود 40 روز اکران در تهران با تعداد سالن‌هایی که دیگر به عدد چهار رسیده است، 159 میلیون تومان و در دیگر شهرها با حدود 22 روز نمایش و در مجموع 15 سالن به فروش 52 میلیون تومانی دست یافته است.
 
داریوش بابائیان، مدیر پخش شرکت شکوفا فیلم نیز فروش فیلم «مردن به وقت شهریور» هاتف علیمردانی را که حمید فرخ‌نژاد و هانیه توسلی از بازیگران آن هستند، پس از حدود 20 روز نمایش در تهران با 12 سالن، 495 میلیون تومان و در دیگر شهرها با مجموع 36 سالن، 290 میلیون تومان اعلام کرد.
 
از سوی دیگر، فیلم «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان به فروش کلی یک میلیارد و 750 میلیون تومان رسیده است.
 
طبق گفته‌ امیر قطبی مدیرپخش شرکت فیلمیران، این فیلم که لیلا حاتمی و شهاب حسینی از بازیگران اصلی‌ آن هستند، پس از 29 روز اکران در تهران با 22 سالن نمایش، یک میلیارد و 130 میلیون تومان و در دیگر شهرها با 30 سالن نمایش 620 میلیون تومان فروخته است.
 
وی اضافه کرد: فیلم پرفروش «نهنگ عنبر» که دیگر در تهران فقط در سالن‌های محدودی نمایش دارد، به فروش کلی هفت میلیارد و 270 میلون تومان دست یافته است. این فیلم با کارگردانی سامان مقدم و بازی رضا عطاران و مهناز افشار، پس از 92 روز نمایش در تهران، پنج میلیارد و 20 میلیون تومان فروش داشته است. همچنین فروش «نهنگ عنبر» در شهرستان‌ها که همچنان در 15 سالن اکران می‌شود، تا کنون دو میلیارد و 250 میلیون تومان است.

*ایسنا