کد خبر: ۱۰۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۱
بانک‌های کشور تحت فشار هستند؛

واکنش بانک مرکزی به برخورد چکشی با بانک‌ها

 معاون نظارتی بانک مرکزی به انتقادات درباره برخورد چکشی با بانک‌های کشور واکنش نشان داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،حمید تهرانفر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اکثر بانک‌ها و موسسات از نوع برخورد اداره کل نظارت بر بانک‌ها گله مند هستند؛ علت این نوع مکاتبات و برخوردهای چکشی چیست؟ گفت: در حال حاضر بانک‌های کشور تحت فشار هستند. انواع و اقسام مقررات در شکل‌های مختلف برای بانک‌ها نوشته و تجویز شده است.

او خاطرنشان کرد: مسلما بانک مرکزی وظایفی دارد که در چارچوب و در حوزه نظارتی خود باید انجام وظیفه کند. طبیعی است در برخی از موارد به خاطر وجود گسترده مقررات موجود نسبت به عملکرد بعضی از بانک‌ها خرده ای گرفته می‌شود، ابراز ناراحتی کنند.

تهرانفر تصریح کرد: واقعیت این است که هیچ گونه برخورد شخصی اتفاق نمی افتد بلکه هر کاری که صورت می گیرد در چارچوب ضوابط و مقررات است و عینا در قوانین گفته شده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در خصوص بی احترامی هایی که از لحاظ برخوردی صورت می گیرد و جدا از چارچوب مقررات است، چیست؟ می‌گوید: : واقعیت این است که هیچ گونه برخورد شخصی اتفاق نمی افتد و کلیه موارد در چارچوب مقررات است. چند موردی که به بنده گزارش شده است  كه بررسي كردم، مشخص شد سوء برداشت بوده و چنین موضوعی صحت ندارد.

*تابناک