کد خبر: ۱۰۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۴

نظر سامی یوسف درباره فیلم «محمد»

 سامی یوسف یکی از چهره‌های شناخته شده موسیقی در دنیای اسلام، نظر علمای سنی درباره فیلم «محمد رسول الله (ص)» را سیاسی خواند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از رویترز، سامی یوسف در گفتگویی با رویترز درباره فیلم «محمد رسول الله (ص)» عنوان کرد که مخالفت‌های بیان شده از سوی بیشتر مراکز سنی، سیاسی است.

وی گفت: مطمئنم آنهایی که در الازهر با این فیلم مخالفت کرده‌اند یا دیگر مخالفان فیلم، هنوز این اثر را ندیده اند. آنها با فیلم مخالفت می‌کنند فقط به این دلیل که با صادرات فرهنگی ایران مخالف هستند.

وی که ترانه‌های متعددی درباره پیامبر اسلام و دین اسلام خوانده است، بیان کرد: واقعا شرم آور است که تنها دو محصول اصلی درباره زندگی پیامبر اسلام وجود دارد در حالی که درباره حضرت مسیح، موسی و دیگر پیامبران فیلم های زیادی تولید شده است.

یکی از این دو فیلم، درام بلند سال ۱۹۷۶ با عنوان «پیامبر» ساخته مصطفی عقاد فیلمساز سوری - آمریکایی است که با بازی آنتونی کویین در نقش حمزه عموی پیامبر ساخته شد.

در آن فیلم نیز با وجود این که چهره پیامبر اسلام تصویر نشده بود برخی از مسلمانان سنی با نمایش فیلم مخالفت کردند. در نهایت عقاد در سال ۲۰۰۵ بر اثر یک بمب گذاری انتخاری در عمان کشته شد و هرگز روشن نشد که آیا این حمله برای ساخت این فیلم صورت گرفته یا مرگ او تصادفی بوده است.

سامی یوسف گفت: نمی‌توانی در زندگی حضرت محمد (ص) مطالعه کنی، پر از عشق نشده و شیفته شخصیت ایشان نشوی. اگر این فیلم به مردم دنیا کمک کند تا بهتر حضرت محمد (ص) رابشناسند و ببییند او چگونه انسانی بوده، در این صورت این فیلم موفق است و نقشی را که باید انجام داده است.

مجیدی نیز گفته است این فیلم را برای رویارویی با آنهایی ساخته که می خواهند تصویر اسلام و پیام آورش را مخدوش کنند و آن را با خشونت بپوشانند.

*مهر