کد خبر: ۱۰۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۳
امین‌زاده:

منابع طبیعی و املاک دولت مستندسازی می‌شوند

 معاون حقوقی رییس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر ضرورت آشنایی مردم با حقوق خود در جامعه گفت: چنانچه مردم با امور حقوقی آشنا شوند، در ارتباط با دستگاه قضا راحت​تر عمل می‌کنند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، الهام امین​زاده در دیدار با آیت‌الله موسوی جزایری، اظهار کرد: خوزستان چشم و چراغ کشور است و اکنون در دهه کرامت و هفته دولت به استان آمده‌ایم تا گزارشی از 24 ماه استقرار دولت یازدهم در حوزه​های مختلف به مردم ارایه دهیم.

وی ادامه داد: مردم حق دارند که بدانند خدمتگزاران‌شان در مدت دو سال در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حقوقی چه کرده​اند. پاسخگویی دولت موجب می​شود که اعتماد مردم نسبت به دولت افزایش یابد.

وی افزود: استان خوزستان مورد توجه رییس‌حمهور و هیات دولت است. تامین امنیت غذایی کشور بر دوش این استان قرار داد؛ بنابراین همه باید در زمینه مسایلی مانند آب، کشاورزی و انرژی که در این استان مطرح است، تلاش کنیم.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به کاهش 28 درصدی آمار سرقت​ها در خوزستان اظهار کرد: این خبر بسیار خوبی است که نتیجه رشد اقتصادی و اشتغال بوده است. با توجه کاهش آمار سرقت در خوزستان، ضروری است استان​های دیگر از این استان الگو بگیرند. باید توجه داشت که رشد اشتغال و اقتصاد با جرایمی مانند سرقت نسبت عکس دارد و هر چه اقتصاد و اشتغال در کشور بهبود یابد، آمار این‌گونه جرایم نیز کاهش می​یابد.

وی تصریح کرد: بنا داریم به گونه​ای عمل شود که تمام املاک دولت و منابع طبیعی مستندسازی شده و اسناد آن به نام دولت زده شود.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ضرروی است مردم به حقوق خود در جامعه آشنایی پیدا کنند. چنانچه مردم با امور حقوقی آشنا شوند، در ارتباط با دستگاه قضا راحت​تر عمل می​کنند. متاسفانه می​بینیم که مردم در ارتباط با مسائل حقوقی خود از وکلا و مشاوران حقوقی استفاده نمی​کنند که شما می‌توانید از تریبون نماز جمعه آگاه​سازی لازم را در این زمینه برای مردم داشته باشید. سعی می​کنیم وکلا را به طور ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهیم تا بتوانند در امور حقوقی خود راحت‌تر اقدام کنند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: با دادگستری و صدا‌وسیما همکاری خواهد شد و شماره تلفن حقوقدانانی دلسوز را جهت آموزش و ارایه راهنمایی لازم به مردم در امور حقوقی، اعلام خواهیم کرد. مردم بدون استفاده از وکیل و مشاور، در مسایل حقوقی آسیب بسیاری می​بینند؛ هرچند قانونی وجود دارد که بعد از ورود به دادگستری فرد می​تواند از مشاورانی که در دادگستری وجود دارد، استفاده کند. اگر تامین مالی ایجاد شود، می​توان از فارغ​التحصیلان حقوقی که کم نیز نیستند، در این خصوص استفاده کرد.

*ایسنا