کد خبر: ۱۰۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۶

يک سوم مصرف کنندگان شيشه دچار این بیماری مي‌شوند

  رييس مرکز تحقيقات سوء مصرف و وابستگي به مواد دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي گفت: يک سوم مصرف کنندگان شيشه، دچار روان پريشي مي شوند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، علي فرهوديان رييس مرکز تحقيقات سوء مصرف و وابستگي به مواد دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشيدر گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران جوان افزود: پسيکوز يا روان پريشي ، سبب مي‌شود که فرد روان پريش در بخش هايي از ذهن خود، علائمي را تجربه کند که در قوانين، به آن " جنون " گفته مي‌ شود.

وي ادامه داد: اين موضوع را براي سمپوزيوم اين ماه انتخاب کرديم‌، چرا که مصرف کنندگان مواد، به دليل مصرف‌، و به ندرت در مواردي نيز مشاهده شده که محروميت از مصرف مواد، فرد را دچار روان پريشي مي‌کند و از اينها شايع‌تر، مصرف کنندگان مواد محرک هستند که به دليل مصرف مواد محرک مانند شيشه، دچار علائم روان پريشي مي‌شوند.

وي با اشاره به اينکه، " توهم "، از جمله علائمي است که نشان‌دهنده وجود روان پريشي مي باشد، تاکيد کرد: بيماري روان پريشي، هم به لحاظ روانپزشکي و هم به دليل عواقب آن که شخص و اطرافيان او را دچار مشکلات جدي مي‌کند، از اهميت بسزايي برخوردار است.

رئيس مرکز تحقيقات سوء مصرف و وابستگي به مواد دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي همچنين افزود: از سويي‌، انتخاب اين موضوع براي دست اندرکاران برگزاري سمپوزيوم علمي که هدف ارتقاي سطح علمي متخصصان و درمانگران اعتياد در کشور را دنبال مي‌کنند، نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است چون که برخي از مسئولان مراکز درماني و يا درمانگران اعتياد، روانپزشک نيستند بلکه پزشکان و روانشناساني هستند که به درمان معتادان مشغولند و آموزش آنان و آشنايي هرچه بيشتر اين افراد‌، با مباحث مربوط به پسيکوز يا روان پريشي، به شناسايي ، تشخيص و درمان بيماران کمک مي‌کند.

هدف از برگزاري اين همايش‌ها که پيرامون موضوعي خاص در حوزه اعتياد برگزار مي‌شود، ارتقاي سطح علمي متخصصان و دست اندرکاران اجراي برنامه اعتياد و کاهش تقاضا مي‌باشد.

سمپوزيوم " نگاهي دقيق به پسيکوز ناشي از مصرف مواد مخدر، شناسايي و مديريت " ضمن ارائه مباحث " آسيب شناسي روان پريشي ، بايدها و نبايدها‌، درک عميق تر از پديده پسيکوز، روان درماني شناختي رفتاري در پسيکوز و نکات باليني در درمان پسيکوز " توسط اساتيد بنام دانشگاه، پنج امتياز بازآموزي نيز براي شرکت کنندگان درنظر گرفت.

*باشگاه خبرنگاران