کد خبر: ۱۰۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۴
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

نمی‌توان هم دم از استقلال زد و هم دست نیاز به سوی دشمن دراز کرد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در شرایط کنونی تأمین نیازهای مردم و کشور از عمده‌ترین وظایف فعالان اقتصادی است و هر چه می‌توانیم باید بر تولید داخلی تکیه کنیم
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در شرایط کنونی تأمین نیازهای مردم و کشور از عمده‌ترین وظایف فعالان اقتصادی است و هر چه می‌توانیم باید بر تولید داخلی تکیه کنیم

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، علاء‌ میرمحمد صادقی چهره ماندگار بخش خصوصی به عنوان گرامیداشت یک عمر فعالیت نیکوکارانه و اقتصادی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در اتاق بازرگانی تقدیر شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: آقای میرمحمد صادقی انسانی خوشنام و پرسابقه است که هر جا مصالح عمومی در میان باشد از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت آقای میرمحمد صادقی گرامیداشت ارزش و ترویج یک سنت الهی است گفت: این حرکت موجب می شود مردم به وجود چنین شخصیتهایی در جامعه آگاهی پیدا کنند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه بازار در سالهای پیش از انقلاب و از خرداد 42 به بعد یکی از عوامل مهم و پشتیبان انقلابیون و امام بود گفت: یکی از نقشهای همیشگی بازار پشتیبانی روحانیت و حوزه های علمیه بود که همچنان ادامه دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: در شرایط کنونی تأمین نیازهای مردم و کشور از عمده ترین وظایف فعالان اقتصادی است و هر چه می توانیم باید بر تولید داخلی تکیه کنیم زیرا نمی توان هم دم از استقلال زد و هم دست نیاز به سوی دشمنان دراز کرد.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی جلوگیری از اسراف و تبذیر بیجا و حمایت از تولید ملی و اینکه خود را از دیگران مستقل کنیم بنیان اقتصاد مقاومتی است.

محسن جلالپور رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه اتاق بازرگانی در دور هشتم شورای عالی پیشکسوتان را در نخستین اقدام با مسئولیت آقای میرمحمد صادقی تشکیل داد گفت: پیشرفت در مسیر تأمین نیازها و ایجاد رونق در اقتصاد کشور نیاز به الگوهایی مانند آقای میرمحمد صادقی دارد.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز با اشاره به اینکه گسترش نگاه عاری از اخلاق در محیط کسب و کار از آسیب های بخش خصوصی است گفت: فساد ، رکود ، فقر و بیکاری مانند سمی مهلک پایه های اخلاق را در کشور هدف قرار داده است از این رو گرامیداشت آقای میرمحمد صادقی گرامیداشت کرامت انسانی و گوشزدی به فعالان اقتصادی است که حرکت در مسیر اخلاق دستاوردهای مهمی برای کشور دارد.

وی ادامه داد: امروز اقتصاد ایران به دلیل بحرانهای موجود نیاز به بازسازی اخلاق و بخش خصوصی برای رشد و توسعه نیاز به توسعه رفتارهای فرهنگی دارد ضمن اینکه اقتصاد کشور و بخش خصوصی همواره به الگوی قابل ارائه به آینده نیاز دارد.

حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه از میان بازرگانان تاکنون کمتر الگو به جامعه ارائه شده است گفت: اهمیت این گرامیداشت در این است که یک شخصیت نمونه در کشور به عنوان بازرگان نمونه معرفی شده است.

وی افزود: با این گرامیداشت می توانیم به جامعه بگوییم در انقلاب اسلامی ایران فردی که در بالاترین سطح بازرگانی و اقتصادی جامعه است می تواند زندگی دینی داشته و الگوی دینی جامعه باشد.

میرمحمد صادقی نیز در پایان این مراسم گفت: بنده خدمتگزار مردم هستم و امیدوارم تا آخرین لحظه حیات به این خدمتگزاری ادامه دهم البته به نوکری مردم افتخار می کنم.

در این مراسم همچنین پس از تقدیر و تجلیل از آقای میرمحمد صادقی از سوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آقایان خاموشی و عسگراولادی نیز به عنوان پیشکسوتان تجارت و اخلاق تقدیر شدند.

آقای میرمحمدصادقی همچنین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به جوانان توصیه کرد در کسب پول و سرمایه عجله نکنند و گامهای ترقی را با حوصله و به تدریج طی کنند.

وی همچنین به کسانی که از تمکن مالی برخوردارند توصیه کرد در ایجاد اشتغال ، رفع مشکل هموطنان ، تأمین جهیزیه برای ازدواج جوانان و همچنین رفع فقر در جامعه تلاش کنند زیرا ثروتی که در خدمت جامعه نباشد ارزشی ندارد.