کد خبر: ۱۰۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۶

واردات خودرو همچنان کم می‌شود

 آمارهای گمرکی نشان می‌دهد که واردات خودرو در پنجمین ماه سال جاری همچنان روند کاهشی خود را ادامه داده و بر این اساس طی پنج ماهه نخست امسال واردات خودرو به لحاظ وزنی حدود 50 درصد کم شده است و این در حالی است که رییس کل گمرک انتظار مردم برای کاهش قیمت خودروهای وارداتی را از جمله عوامل این امر می‌داند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، آمارهای گمرک از واردات خودرو طی پنج ماه نخست امسال به بیش از 17 هزار و 700 دستگاه رسیده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش این میزان معادل 36 هزار و 433 دستگاه بود.

این آمار نشان می‌دهد که واردات خودرو به لحاظ وزنی 48 درصد کاهش داشته به این ترتیب آمارها نشان می‌دهد که واردات خودروهای سواری طبق روندی که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود ادامه یافته به طوری که در چهار ماهه گذشته نیز واردات خودرو به لحاظ وزنی 51 درصد کاهش را نشان می‌داد.

همچنین ارزش واردات خودرو طی پنج ماهه نخست امسال ارزشی معادل 420 میلیون و 325 هزار دلار داشته است که این میزان نیز نسبت به سال گذشته افتی حدود 44 درصد را نشان می‌دهد.

اگر چه مدیرکل مرکز واردات گمرک معتقد است که دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر امکان واردات خودرو تنها برای نمایندگان مجاز باعث کاهش واردات شده است رییس کل گمرک معتقد است که علت این امر انتظار بازار برای کاهش قیمت است.

کرباسیان در این باره با اشاره به این‌که خرید خودرو پس از رفع تحریم‌ها به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولید‌کننده باعث کاهش هزینه‌های واردات خودرو می‌شود، معتقد است همین امر باعث شده مردم در خرید خودرو دست نگه دارند و همچنین امیدوار باشند که خودروهای بهتری پس از برداشته شدن تحریم‌ها وارد کشور شود.

جدول قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار به شرح زیر است:

نام خودرو شرکت سازنده کشور قیمت
سوناتا هیوندای کره جنوبی 163 میلیون تومان
توسان هیوندای کره جنوبی 148 میلیون تومان
النترا هیوندای کره جنوبی 113 میلیون و 500 هزار تومان
اسپورتیج کیا کره جنوبی 150 میلیون تومان
سراتو کیا کره جنوبی 115 میلیون تومان
اپتیما کیا کره جنوبی 151 میلیون و 500 هزار تومان
RAV4 تویوتا ژاپن 208 میلیون تومان
یاریس هاچ‌بک تویوتا ژاپن 104 میلیون تومان
کمری تویوتا ژاپن 181 میلیون تومان
لکسوسRX تویوتا ژاپن 590 میلیون تومان
بنز C200 بنز آلمان 298 میلیون تومان
بنز E200 بنز آلمان 420 میلیون تومان
*ایسنا