کد خبر: ۱۰۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۰۰

رابطه سيگار کشيدن و کمر درد

  کشيدن سيگار با کاهش جريان خون در بدن به ديسک‌ها، الياف عضلات و رباط‌هاي کمر آسيب رسانده و موجب تخريب آن مي‌شود.

دکتر موسوي فوق تخصص ارتوپدي گفت: حدودا يک درصد کمر دردها هم به دليل برخي مشکلات جدي در ناحيه کمر و برخي بيماري‌هاست که از آنها مي‌توان آرتروز مهره‌هاي کمر، تخريب ديسک بيمار و فشار به کانال نخاعي،‌ جابجايي‌‌ها و شکستگي‌هاي مهره‌ کمري را نام برد.

وي ادامه داد:‌ از آنجايي که با تخريب رباط‌ها و عضلات کمر توسط سيگار حتي کوچکترين ضربه به کمر را دچار مشکل مي‌کند با ترک سيگار مي‌توان از بسياري از کمردردها جلوگيري کرد.

اين فوق تخصص ارتوپدي گفت: کمر دردهاي ناشي از بلند کردن بار سنگين در حالت نامناسب و انجام کارهاي تکراري سبک نيز با اصلاح سبک زندگي و رعايت نکات لازم قابل پيشگيري است.

اين فوق تخصص ارتوپدي اضافه کرد: ۲۲ درصد از علل کم‌تر شايع کمر درد را مشکلات مفصل، لگن و پاها تشکيل مي‌دهند و با درمان مشکلات اين قسمت‌ها مي‌توان کمر درد ناشي از آن را هم درمان کرد.

موسوي گفت: استفاده از داروهاي کورتون که براي بيماري‌هاي روماتولوژي تجويز مي‌شوند نيز کمر درد ايجاد مي‌کند و کشيدن سيگار با کاهش جريان خون در بدن به ديسک‌ها الياف عضلات رباط‌هاي کمر آسيب رسانده و موجب تخريب آن مي‌شود.

اين فوق تخصص ارتوپدي در پايان يادآور شد: درمان کمر درد بستگي به مدت آن دارد و به هنگام استراحت بهترين وضعيتي که کم‌ترين فشار را به کمر وارد مي‌کند خوابيدن به پهلوست.