کد خبر: ۱۰۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۳۸

مصباح یزدی: نباید برای عبور از تحریم‌ها با دشمن سازش کرد / بعضی‌ها فکر می‌کنند با وابستگی به غرب مشکلات جامعه حل می‌شود

بعضی ها فکر می کنند با وابستگی به غرب مشکلات جامعه حل می شود، در حالی که قضیه برعکس است و نباید برای عبور از سختی ها و تحریمها با دشمن سازش کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار دانشجویان گفت: نباید برای عبور از تحریم‌ها با دشمن سازش کرد/ امروزه خیلی‌ها برای پیروز شدن خود در انتخابات توسعه‌یافتگی را شعار انتخاباتی قرار می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عصر شنبه در دیدار دانشجویان بسیجی استان مازندران در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: در فعالیت های اجتماعی، سیاسی و حتی انتخاباتی لازم است مطابق دستوارت دین رفتار کنیم و نباید وابستگی به دین را موجب عقب ماندگی بدانیم.

وی افزود: بعضی ها فکر می کنند با وابستگی به غرب مشکلات جامعه حل می شود، در حالی که قضیه برعکس است و نباید برای عبور از سختی ها و تحریمها با دشمن سازش کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مشکلات جامعه را باید در وابستگی به فرهنگ غرب جستجو کرد که امروزه خیلی ها برای پیروز شدن خود در انتخابات توسعه یافتگی را شعار انتخاباتی قرار می دهند و کمتر از شعارهای ارزشی و دینی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه انسانها به دو دسته کشورهای توسعه یافته و جهان سومی تقسیم می شوند، اظهار داشت: واژه توسعه یافتگی ادبیاتی است که معمولا خیلی از افراد در سخنرانی های تبلیغاتی خود برای پیروزی، از آن استفاده می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با این نوع ادبیات می خواهند در حقیقت ژست تبلیغاتی بگیرند و بگویند که اگر می خواهیم پیشرفت کنیم لازم است فکر، اندیشه، اقتصاد و حتی فرهنگ ما وابسته به فرهنگ غرب و استعمار باشد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: گفتن این نوع مفاهیم و ادبیات چیز جدید و غریبی در جامعه ایرانی و اسلامی نیست؛ بلکه چندین سال است که در انتخابات از آن بهره گرفته می شود و زمانی که اعتراض می شود، می گویند ما چه حرفی زدیم که شما مخالفت می کنید.

وی ابراز داشت: با رجوع به آیات قرآن کریم متوجه می شویم که نگاه اسلام و فرهنگ قرآنی غیر از ادبیاتی است که عموما در جامعه از آن استفاده می شود و بهتر بگویم گفتمان ادبیاتی انسان، تفاوت های اساسی و بنیادین با دین دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ در قرآن از اصولی مانند نور و ولایت تشکیل شده و دستور داده شده در همه مراحل زندگی حتی در انتخابات از این واژهای ارزشی و دینی استفاده کینم واز هر نوع فرهنگ طاغوتی و غربی و استعماری دوری کنیم.

آیت الله مصباح یزدی افزود: خدا سعادت انسانها را در اجرای قوانین و دستوارت دینی می داند، ولی بشر سعادت و عدم آن را، در توسعه یافتن و توسعه نیافتن و وابستگی به فرهنگ بی بند و باری متداول در غرب می داند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی فرهنگ خدا را قبول کرد، باید بداند فکر، اندیشه، سخن و حتی رفتار او باید قرآنی باشد و اگر اینگونه شد که انسان قرآنی فکر کند و بعد هم ارزشی عمل نماید، سعادت او هم حتمی خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان باید کم حرف بزند و کمتر ادعا کند، بلکه بیشتر عمل کند و پای اعتقادات خود بایستد، افزود: هر کسی دین اسلام را پذیرفت، باید بداند این قبول کردن هزینه هم دارد و هزینه کردن آن جانی و مالی است. باید برای این اعتقاد خود را فدا کرد.