کد خبر: ۱۰۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۶

مبتلایان به افسردگی حین خودکشی چه رفتاری دارند؟

 نتیجه یک تحقیق بین‌المللی درباره خودکشی، مجموعه‌ای از رفتارها را شناسایی کرده که به گفته محققان، در بسیاری موارد از کسانی سر می‌زند که در آستانه خودکشی هستند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در این تحقیق ۲۸۱۱ فرد مبتلا به افسردگی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند که ۶۲۸ نفر از آنها دست کم یک بار اقدام به خودکشی کرده‌اند.

پژوهشگران این تحقیق که توسط کالج اروپایی نورو-سایکو-فارموکولوژی انجام شده، ابتدا ویژگی‌ها و رفتارهای غالب افراد گروهی را بررسی و بازبینی کرده که اقدام به خودکشی کرده‌اند.

سپس الگوی رفتاری این افراد را با بیماران افسرده‌ای مقایسه کرده که هرگز دست به خودکشی نزده‌اند.

پژوهشگران می‌گویند اگر فردی که دچار افسردگی است نشانه‌هایی از قبیل رانندگی بی‌پروا، بی‌بندوباری غیرمعمول یا قدم زدن مدام در اتاق از خود نشان داد، پنجاه درصد بیشتر در معرض خطر خودکشی قرار دارد.

بروز رفتارهای ویری و دفعی بدون توجه به پیامدهای آن از دیگر نشانه‌های احتمالی در رفتار افراد در معرض خطر خودکشی عنوان شده است.

دانشمندان امیدوارند با شناسایی چنین رفتارهایی پیشرفت‌هایی در زمنیه درمان بالینی افراد مبتلا به افسردگی و کم کردن احتمال خودکشی در این افراد به دست آورند.

برآوردهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که سالانه ۸۰۰ هزار نفر با قصد قبلی به زندگی خود خاتمه می‌دهند و ۲۰ برابر این تعداد اقدام به خودکشی می‌کنند، اما زنده می‌مانند.
منبع: بی بی سی