کد خبر: ۱۰۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۴

مشاوره پیش از طلاق در مشهد اجباری شد

 معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مشاوره پیش از طلاق در سه ماهه اول سال که در چهار شهرستان استان انجام شد، 10 درصد از مراجعان را به ادامه زندگی متمایل کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، مریم رضایی اظهار کرد: اجرای این طرح به صورت آزمایشی و در چهار شهرستان تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار و طرقبه شاندیز از ابتدای سال جاری آغاز شد که مجموعا از 1019 پرونده ارجاعی، 98 مورد با مشاوره‌های پیش از طلاق منجر به سازش شده‌اند.

مشاوره پیش از طلاق در مشهد اجباری شد

وی از اجرای این طرح در مشهد از ابتدای مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: مشاوره پیش از طلاق برای تمام زوجینی که به دلیل این امر به دادگاه مراجعه می‌کنند اجباری شده است و رای مشاور در تصمیم‌گیری نهایی قاضی بسیار تاثیرگذار است.

رضایی خاطرنشان کرد: دو جلسه مشاوره ابتدایی با عنوان مداخله در بحران برای زوجین به صورت رایگان در نظر گرفته شده است که در این جلسات مشاور می‌تواند رای به ادامه زندگی زوجین بدهد و آنان را به جلسات مشاوره بیشتر دعوت کند یا می‌تواند رای به طلاق آنان بدهد و نظر خود را به قاضی مربوطه اعلام کند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: جلسات مشاوره بیشتر رایگان نیستند و بر اساس تعرفه سازمان نظام روانشناسی هزینه دارند.

وی گفت: بهزیستی زوجینی که به خاطر مسائل مادی نمی‌توانند به جلسات مشاوره بروند را شناسایی کرده و 50 درصد هزینه جلسات را به عنوان کمک هزینه می‌پردازد.

منبع: ایسنا