کد خبر: ۱۰۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۵

دردسرها و ضرورت‌هاي حذف کنکور

 دبيرکل شوراي عالي آموزش‌ و پرورش با اشاره به اين‌که کنکور براي اين وزاتخانه يک آسيب جدي و مانعي براي تحقق تحول بنيادين است،‌ گفت:‌ روش پذيرش دانشجو بايد تغيير کند و سهم سوابق تحصيلي در پذيرش دانشگاه‌ها افزايش يابد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، مهدي نويد ادهم در رابطه با اثرات کنکور بر نظام آموزش و پرورش کشور اظهار داشت:‌ کنکور براي آموزش‌وپرورش يک آسيب جدي و مانعي براي تحقق تحول بنيادين است همچنين فرآيند ياددهي و يادگيري در نظام آموزشي را مختل کرده است.

وي افزود: بيشترين آسيب کنکور مربوط به استرس‌هايي است که به دانش‌آموزان به ويژه دبيرستاني‌ها وارد مي‌شود و اين استرس‌ها سلامت و امنيت رواني دانش‌آموز را تهديد مي‌کند.

نويد ادهم بيان کرد:‌ براي حذف کنکور و پذيرش دانشجويان براساس سوابق تحصيلي نياز به همراهي آموزش‌ و پرورش و آموزش عالي داريم که براي تحقق اين هدف بايد مراجع بالادستي مانند شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس شوراي اسلامي تلاش کنند تا در مدت زمان مشخص شيوه پذيرش دانشجو تغيير کند.

دبيرکل شوراي عالي آموزش‌ و پرورش گفت:‌ هم‌اکنون در بسياري از رشته‌ها کنکور حذف شده است. بايد توجه داشت که شرايط امروز همانند 10 سال گذشته نيست که روش پذيرش دانشجو همانند آن سال‌ها باشد بلکه نياز به تغييراتي در اين رابطه داريم.

نويد ادهم در پاسخ به اين پرسش که شرايط حاکم بر نظام آموزش‌ و پرورش کشور تب کنکور را در جامعه ايجاد کرده است، عنوان کرد:‌ شيوه حاکم بر آموزش‌وپرورش به ويژه دوره پيش دانشگاهي را نمي‌پذيريم اما شرايط حاکم بر جامعه و درخواست‌ والدين باعث شده تا آموزش و پرورش به سمت کنکور سوق پيدا کند.

*تسنيم