کد خبر: ۱۰۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۴۳

باهنر: با احمدی‌نژادی‌ها کار می‌کنیم!

به دولت خسته نباشید می‌گویم که تلاش می‌کند تا از خرد جمعی استفاده حداکثری داشته باشد و تاکنون معدل حرکت‌های دولت در بخش اقتصادی خوب بوده است.
محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، درباره زمان تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، قرار است تا اواسط مهر شورای هماهنگی فعالان سیاسی جبهه اصولگرایی زیر نظر جامعتین تشکیل بشود. این در حالی است که او در مرداد گفته بود: تلاش‌ها و گفت‌وگو های بسیار مهمی در میان اصولگرایان در حال انجام است و امیدواریم تا پایان شهریورماه ستاد مرکزی شورای هماهنگی اصولگرایان شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، باهنرصبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: به دولت خسته نباشید می‌گویم که تلاش می‌کند تا از خرد جمعی استفاده حداکثری داشته باشد و تاکنون معدل حرکت‌های دولت در بخش اقتصادی خوب بوده است.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فعالیت یاران احمدی نژاد برای انتخابات آینده مجلس و در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان شخص احمدی نژاد را به عنوان یک اصولگرا قبول دارند، گفت: احمدی‌نژاد یک شخص حقیقی است و تصور من این است که طیف ایشان یک طیف همراه و منسجم نیست و کسانی که با او بودند در مقاطع مختلف تاریخی از احمدی‌نژاد جدا شدند.

وی ادامه داد: اگر منظور شما از احمدی‌نژادی‌ها همه این طیف است باید بگویم که بله ما با آنها کار می‌کنیم، برخی از آنها که در دوره‌های نهم و دهم وزیر یا استاندار بودند، اکنون فعال هستند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: البته ما دو خط قرمز داریم که یکی از این خطوط فتنه و خط قرمز دیگر ما انحراف است و باید مواظبت کنیم که افرادی که در این دو خط فکر داشته باشند، ورود نکنند چرا این‌ها موتلف جریان اصولگرایی نمی‌توانند، باشند.

باهنر همچنین در پاسخ به سوالی درباره وحدت اصولگرایان و پیشنهاد مدل 5+10 برای این ائتلاف افزود: موضوع تلاش برای وحدت یک ترجیع‌بند شده است که از یکی دو سال مانده به هر انتخابات باید ذکر شود.

وی ادامه داد: از آنجا که ما نتوانسته‌ایم یک وحدت ساختاری تعریف کنیم باید برای هر رقابت با همه بازیگران صحنه جمع بشویم و جلسه بگذاریم تا یک تیم تشکیل دهیم و در مقابل رقیب به وظایف خودمان عمل کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی همه مسئولان با رأی مردم به ‌طور مستقیم یا با واسطه انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: وجود احزاب فراگیر، شناسنامه‌دار، ضابطه‌مند و قدرتمند در کشور لازم است چرا که اگر این احزاب وجود داشته باشند، ضابطه و شاخصه‌هایی دارند که دیگر مشکلات کنونی به وجود نمی‌آید.

او افزود: در غیبت احزاب قدرتمند در کشور ما، جریان‌ها و جناح‌ها با هم رقابت می‌کنند و در این گونه رقابت‌های جریانی علاوه بر رقابت‌های بیرونی احساس رقابت درونی نیز وجود دارد.

باهنر ادامه داد: مساله وحدت و وحدت‌بخشی در انتخابات و قبل از انتخابات، از دغدغه‌های همه احزاب کشور است و مخصوص اصولگرایان نیست بلکه اصلاح‌طلب‌ها هم به دنبال وحدت هستند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین یک عضو از جبهه پیروان خط امام و رهبری است، تصریح کرد: ما همواره تلاش می‌کنیم وحدت اصولگرایان زیر چتر و سایه جامعتین باشد، البته برخی از آقایان مخصوصا اعضای جامعه مدرسین بار‌ها اعلام کرده‌اند که برای انتخابات وارد مصادیق نمی‌شوند.

باهنر خاطر نشان کرد: برای وحدت اصولگرایی مدل‌ها مهم نیست چراکه ما به دنبال مجموعه‌ای هستیم که مورد تایید جامعتین باشند و اصولگرایان را دعوت به همگرایی کنند. دعوشدگان به این همگرایی لزوما از فعالان سیاسی نخواهند بود، شخصیت‌های اجتماعی و فرهنگی که دارای وجهه اجتماعی هستند می‌توانند در این مجموعه‌ها حضور داشته باشند.