کد خبر: ۱۰۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۲

100 مدرسه در کشور یک دانش‌آموز دارند

 نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس از وجود 100 مدرسه تنها با یک دانش‌آموز در کشور خبرداد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، قاسم احمدی لاشکی در جلسه شورای آموزش و پرورش چالوس اظهار کرد: در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک سو 56 هزار کمبود نیروی رسمی و 770 هزار ساعت کمبود و از سوی دیگر بنا بر آمار 50 هزار نیروی مازاد وجود دارد.

وی افزود: دلیل این کمبود نیرو و مازاد بودن در این است که نیروها بعد از استخدام اقدام به جابجایی و انتقال کردند و آموزش و پرورش را با مشکلات زیادی مواجه شد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر جلوگیری از نقل و انتقال نیروی انسانی در مناطقی که نیاز وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه انتخابی اینجانب در 5 سال قبل 47 نفر در نوشهر، 46 نفر در چالوس، 37 نفر در کلاردشت و 23 نفر در کجور جذب شدند ولی از مجموع 23 نفر در بخش کجور تنها یک نفر باقی مانده و مابقی انتقالی گرفتند و رفتند و این امر ضربه سنگینی را بر پیکره آموزشی منطقه وارد کرد.

احمدی با ابراز نگرانی از کمبود نیرو در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال با وجود کمبود نیروی انسانی که وجود دارد سخت‌ترین سال آموزشی در این منطقه است و سال تحصیلی 95 با فارغ‌التحصیلی دانشگاه فرهنگیان مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه اجازه استخدام هیچ نیروی غیر بومی را در حوزه انتخابی خود نخواهم داد، ابراز کرد: در آزمون امسال استخدامی گزینه بومی در حوزه انتخابی مطرح شد و به شدت از آن حمایت کردم بنابراین فرقی نمی‌کند کسی که اهل کجور است جذب کلاردشت شود.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه نباید مدارسی در روستاها که دارای جمعیت کمی هستند تعطیل شوند، عنوان کرد: در کشور 100 مدرسه با تنها یک دانش‌آموز وجود دارد و تعداد قابل توجهی مدرسه که زیر 15 نفر دانش آموز دارند.

احمدی لاشکی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی برای خرید خدمات آموزشی از افرادی که دارای سابقه آموزشی هستند استفاده ‌می‌شود.

منبع: ایسنا