کد خبر: ۱۰۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۴

اعزام ۱۸ هزار نفر به حج تمتع

 رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام ۱۸ هزار نفر به حج تمتع خبر داد و گفت: تا کنون ۳ هزار نفر برای انجام اعمال حج به مکه مشرف شدند.
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سعید اوحدی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حج وزیارت و بعثه و با هماهنگی‌های کامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌هایی که در محل هتل‌های زائران داشتیم نسبت به سنوات گذشته وضعیت مراجعه زائران به مراتب بهتر است اظهار داشت: تا امروز ۱۸ هزار نفر وارد عربستان شدند و البته هنوز به پیک ورود زائر به عربستان نرسیدیم.

وی با بیان اینکه شرایط بهداشتی و درمانی زائر بسیار مناسب است و تا به امروز فقط یک فوتی داشتیم تصریح کرد:‌ این فوتی در روز اول و دوم حج در دوم شهریور بوده است و این فرد سن بالای ۸۰ سال و عارضه قلبی داشته است که به رحمت خدا رفت و با درخواست خانواده‌اش در بقیع دفن شد.

اوحدی با بیان اینکه مشکل دیگری نداشتیم ادامه داد: زائری داریم که در زیارت دوره در مسجد قبا هنگام عبور از پله‌ها لیز خورد و پایش شکست که شکستگی وی هم جزئی است و به صورت سرپایی درمان وی انجام شد؛ وی مشکلی ندارد و در اواخر همین هفته مُحرِم می‌شود.

رئیس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم ما در تمتع امسال افزایش ۲۰ درصدی پزشکان زن در حج بود تصریح کرد: این اتفاق برای مجموعه بانوان زائر بسیار مفید بود، همچنین با همکاری وزارت بهداشت و مرکز پزشکی حج و زیارت، ۲ کارشناس مسئول متخصص بیماری‌های عفونی و ۲ کارشناس متخصص مبارزه با بیماری‌های واگیردار به حج امسال اعزام شدند که ۲ مشکل احتمالی کرونا و بیماری‌های تنفسی را مدیریت کنند.

اوحدی با بیان این‌که خوشبختانه کرونا در مکه و مدینه مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: البته در ریاض و برخی شهرهای دور در عربستان آثاری دیده شده است اما به این دو شهر مهم زیارتی هنوز نرسیده است و در حال حاضر زائران در سلامت کامل به سر می‌برند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امروز ۳ هزار زائر در مکه هستند، گفت: دیشب ۱۶۰۰ نفر از زائران وارد مکه شدند و دو شب گذشته هم ۱۴۰۰ نفر وارد این شهر مقدس شدند و اعمال مربوطه را انجام دادند.
*تسنیم