کد خبر: ۱۰۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۵

عراقي ها، منطقه البوجراد را آزاد کردند

  نيروهاي بسيج مردمي و ارتش عراق، در ادامه پيشروي در شهر هاي بيجي و الصينيه، منطقه البوجراد را آزاد و تلفات سنگيني به تروريست هاي داعش وارد کردند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، "لؤي الحيدر" خبرنگار العالم از بيجي گزارش داد، نيروهاي ارتش و بسيج مردمي در اين عمليات، شمار زيادي از خودروهاي گروه تروريستي داعش را منهدم کردند و هم اکنون درپي آزادسازي شهر الصينيه و پاک سازي پالايشگاه نفتي بيجي از عناصر تروريست هستند.

"سيد مرتضي" فرمانده تيپ 12 جنبش النجباء عراق، روز سه شنبه به خبرنگار العالم گفت: منطقه البوجراد کاملاً تحت کنترل ماست.

وي افزود: مناطق مختلف شهر الصينيه نيز در تيررس نيروهاي ما قرار گرفته اند و واحد توپخانه و جنگنده ها، به صورت مستمر، همه تحرکاتِ جاري در اين شهر را رصد مي کنند.

يکي از نيروهاي بسيج مردمي نيز به خبرنگار العالم تأکيد کرد: نيروهاي دشمن تقريباً در نزديکي ما مستقر بودند و پس از تحمل تلفات و خسارت هاي سنگين، ناچار به عقب نشيني شدند.

عناصر داعش براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي ارتش و بسيج مردمي، خودروها را در مسير پيشروي آنان بمب گذاري مي کنند، يا تک تيراندازهايي مستقر مي کنند که از راه دور به هدف قرار دادن نيروهاي عراقي مي پردازند، زيرا از رويارويي مستقيم با اين نيروها ناتوان شده اند.

يکي از نيروهاي بسيج مردمي عراق در اين خصوص به شبکه العالم گفت: عناصر داعش براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي ارتش و بسيج مردمي از هر روشي استفاده مي کند، اما ما توانستيم ترفند بمب گذاري خودروها را خنثي کنيم.

موفقيت ارتش عراق و بسيج مردمي در پاک سازي بخش وسيعي از شهر بيجي و آزادسازي منطقه البوجراد باعث شده است که تروريست هاي داعش به سوي شهر الشرقاط در شمال استان صلاح الدين فرار کنند.

يکي از نيروهاي بسيج مردمي در همين زمينه تأکيد کرد: طي چند روز آينده، همچنان به پيشروي ادامه خواهيم داد و پيروزي هاي تازه را اعلام خواهيم کرد.