کد خبر: ۱۰۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۲

داعش ۴ نيروي شيعه را زنده زنده سوزاند


داعش جنايت ديگري را در عراق مرتکب شد و چهار نفر را به شکلي خشونت‌آميز اعدام و تصاوير آن را منتشر کرد.

به گزارش مردم سالاری، سايت روزنامه بريتانيايي انديپندنت بخش‌هاي از اين ويديو را پخش کرد. در اين ويديو که اعلام شده در الانبار به ضبط رسيده، چهار نفر با لباس پرتقالي رنگ پيش از عمليات زنده سوزاندن، اعتراف کردند که به نيروهاي بسيج مردم(حشد شعبي) وابسته هستند. سه نفر از چهار اعدامي، برادر هستند. داعش اين مردان عراقي را زنده زنده و با دستان و پاهاي بسته آنقدر در آتش سوزاند که از بدن اين افراد چيزي جز کمي‌استخوان باقي نماند.

گروه تروريستي داعش دليل اعدام اين افراد را پاسخ دادن به اعدام تروريست‌هاي عضو اين گروه عنوان کرده و فيلم اين اعدام فجيع را در شبکه‌هاي اجتماعي به صورت گسترده اي منتشر کرده است.

استان الانبار يکي از استان‌هاي بزرگ عراق است که بخش اعظم آن از جمله شهرهاي الرمادي و قلوجه در کنترل گروه تروريستي داعش مي‌باشد. ويديو جديد با انتشارات سابق داعش متفاوت است. به گفته اين کارشناس بريتانيايي هدف از پخش اين فيلم ارعاب مردم در سطح جهاني و جذب متعصبين است.

گفتني که در فوريه 2015، گروه داعش، معاذ الکساسبه، خلبان اردني را زنده سوزاند و ويديوي عمليات وحشيانه خود را بر روي سايت‌هاي وابسته به خود پخش کرد. د ر همين حال، به موجب آماري که ديروز از سوي هيئت ياري رساني سازمان ملل متحد در عراق (يونامي) منتشر گرديد، در جريان عمليات تروريستي، خشونت‌ها و مخاصمات مسلحانه در عراق در ماه اوت ، جمعاً يک هزار و 325 عراقي کشته و يک هزار و 811 نفر مجروح شده‌اند. تعداد کشته شدگان غيرنظامي‌585 نفر (شامل 20 نفر پليس غيرنظامي‌و آمار تلفات استان انبار) بوده و در عين حال يک هزار و 103 غيرنظامي‌(شامل 44 پليس غيرنظامي ‌و آمار تلفات استان انبار) مجروح شده‌اند.

علاوه بر آن 740 عضو نيروهاي امنيتي عراق (شامل اعضاي نيروهاي پيشمرگه، نيروهاي امنيتي، و شبه نظامياني که همراه با ارتش مي‌جنگند، به استثناي تلفات مربوط به عمليات در استان انبار) نيز کشته و 708 نفر زخمي‌شده‌اند.

در اين ارتباط، يان کوبيش نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل متحد در عراق، با اشاره به فداکاري‌هاي بي‌شمار شهروندان و نيروهاي امنيتي عراق در جنگ جاري عليه تروريسم، اظهار داشت با افزايش روزافزون شمار تلفات و آوارگان داخلي، و همچنين افزايش تعداد عراقي‌هايي که با فرار از جنگ، آزار و فقر به خارج از کشور پناهنده مي‌شوند، اجراي موفقيت آميز برنامه اصلاحات دولتي اهميتي روزافزون در برقراري نظم، قانون و عدالت اجتماعي در کشور و احياي اعتماد در مشارکت منصفانه همگاني در اجتماع، پيدا کرده است.

بيشترين ميزان تلفات دراستان بغداد با يک هزار و 69 غيرنظامي‌(318 کشته و 751 زخمي) رخ داده است. ميزان تلفات در استان دياله 108 کشته و 162 زخمي، در نينوا 69 کشته و 3 زخمي، صلاح‌الدين 23 کشته و 13 مجروح، و در کرکوک 17 کشته و 15 نفر زخمي‌بوده است. به موجب اطلاعاتي که يونامي‌از طريق ادار? کل بهداشت استان انبار بدست آورده است، تعداد تلفات در اين استان بالغ بر 187 غيرنظامي‌(39 کشته و 148 مجروح) بوده است.