کد خبر: ۱۰۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۸۵

رئیس پلیس راهور: خودروی زنان بدپوشش و بدحجاب به پارکینگ می رود

سردار حسینی گفت: تنها رانندگانی که کارت صلاحیت دریافت کنند می توانند به عنوان سرویس مدارس فعالبت کنند و پلیس با خودروهایی که سرنشین بدحجاب داشته باشد برخورد می کند.
 سردار حسینی گفت: تنها رانندگانی که کارت صلاحیت دریافت کنند می توانند به عنوان سرویس مدارس فعالبت کنند و پلیس با خودروهایی که سرنشین بدحجاب داشته باشد برخورد می کند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور در نشست خبری در مورد تمهیدات پلیس برای روز اول مهر گفت: پلیس حساسیا ویژه دارد که حتما تمام دانش آموزان از سرویسهایی که مورد تایید پلیس هستند و کارت صلاحیت دارند استفاده کنند.


او در مورد شرایط کارت صلاحیت رانندگانی که از تاکسیرانی معرفی می شوند گفت: معاینه فنی، بیمه، حداقل 23 سال سن، تاهل، گواهی سلامت و سوءپیشینه شرط رانندگانی است که می خواهند گواهی سلامت بگیرند است.


او تاکید کرد: مدیران مدارس باید از این رانندگان استفاده کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.


سردار حسینی ادامه داد: از 20 شهریور تا 15 مهر، اجرای هرگونه عملیات عمرانی در تهران ممنوع است تا افزایش 20 درصدی ترافیک در مهرماه کنترل شود.


او گفت: درمهر ماه 4 عملیات کنترل تخلفات مدارس، برخورد با تخلفات ساکن ، برخورد با وسایل نقلیه دودزا و کنترل معاینه فنی توسط پلیس راهور محسوس است.


رئیس پلیس راهور تاکید کرد: اگر رانندگان سرویس سه باز تخلف حادثه ساز داشته باشند کارت صلاحیت آنها سلب می شود.
او با اشاره به اینکه سال گذشته تخلف و تصادفی برای سرویسهای مدارس مجاز گرارش نشد گفت: اما 10 تا 15 درصد خوردوهای سرویس که تخلف داشتند غیرمجاز بودند و عمدتا هم نتوانسته بودند کارت صلاحیت دریافت کنند.


سردار حسینی ادامه داد: پیش بینی ما 15 هزار خودرو است که تا امروز تکلیف 9 هزار خودرو مشخص است و تعدادی خودرو هم از سال قبل هستند برای همین 70 درصد سرویس مدارس برای روز اول مهر آماده است.


او گفت: تنها خودروهایی که مجوز سرویس دارند در طرح زوج و فرد در ساعت شروع و پایان مدارس امکان حضور دارند .


برخورد با موتور سیکلتها


سردار تیموری با بیان اینکه از مهرماه با موتورسیکلتهای برخورد هم برخورد جدی می شود ادامه داد: عبور کردن از محلهای غیر مجاز مانند خط ویژه، رعایت نکردن سرعت مجاز، رعایت نکردن قوانین مربوط به گذرگاههای عابر پیاده و استفاده نکردن از کلاه ایمنی از تخلفاتی است که حتما برخورد می شود.


برخورد با بدحجابی


سردار تیموری در گفت: از گذشته برخورد با بدپوششی و کشف حجاب و یا هرگونه اقدام هنجارشکنانه توسط سرنشینان خودروها در دستور کار پلیس بوده و پلیس در مواجهه با چنین مواردی اقدام به توقیف خودرو متخلفان می‌کند.


او ادامه داد: فعلا برای متخلفان جریمه نقدی در نظر گرفته نشده است و ماموران پلیس راهور پس از توقیف خودرو این متخلفان با ارجاع به پلیس امنیت و سپس دستگاه قضایی اقدام به توقیف خودرو می‌کنند.


آمار 4 ماهه تصادف
سردار حسینی با اشاره به آمار 4 ماهه نخست امسال توسط پزشکی قانونی اظهار کرد: متاسفانه در 4 ماهه نخست امسال 192 نفر از شهروندان تهرانی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که خوشبختانه این تعداد نسبت به سال گذشته با کاهش 6 درصدی که معادل 13 نفر است همراه بوده.


او گفت: در تحلیل آمار ارائه شده مشخص شد 29 درصد از کشته شدگان راکبان موتورسیکلت بوده‌اند و 47 درصد عابران پیاده و از این میان نیز 13 درصد از متوفیان، زن بوده‌اند.


برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه


او با اشاره به آمار توقیف خودروهای حادثه‌ساز در 4 ماهه نخست امسال گفت: در 4 ماهه نخست امسال بالغ بر 30 هزار خودرو که به دلیل تکرار تخلفات حادثه‌ساز یا ارتکاب دو تخلف حادثه‌ساز از سوی پلیس توقیف شده بودند به پارکینگ منتقل شدند و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه در 6 ماهه دوم امسال نیز با قوت ادامه خواهد داشت.


رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: در طرح مشترکی که توسط یگان راهور و انتظامی پلیس پایخت به اجرا در می‌آید، به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا متخلفان با نظم و آرامش مردم بازی کنند.