کد خبر: ۱۰۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۰۱

واشنگتن پست: تنها 10 سناتور باقی مانده اند؛ این افراد سرنوشت توافق ایران را مشخص می کنند!

تنها حدود ده نفر از سناتورهای آمریکایی باقی مانده اند که هنوز تصمیم خود را مبنی بر حمایت یا عدم حمایت از توافق هسته ای باراک اوباما با ایران را اعلام نکرده اند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به قلم راشل وینر نوشت: تنها حدود ده نفر از سناتورهای آمریکایی باقی مانده اند که هنوز تصمیم خود را مبنی بر حمایت یا عدم حمایت از توافق هسته ای باراک اوباما با ایران را اعلام نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، دو تن از این سناتورها از مریلند و یک نفر از ویرجینیا هستند.

درحالیکه باربارا میکولسکی [Barbara Mikulski] و مارک وارنر تقریبا نظر خود را اعلام کرده اند بن کاردین، نماینده دموکرات مریلند توجه همگان را به خود معطوف کرده است.

وی روز سه شنبه در یک گردهمایی در دانشگاه جان هاپکینز که با موضوع توافق هسته ای ایران برگزار شده بود، شرکت کرد و قرار است روز چهارشنبه با دانشجویان دانشگاه مریلند نشستی داشته باشد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به کسب 34 رای لازم برای تصویب توافق هسته ای ایران در سنا بسیار نزدیک شده است. با این تعداد رای وی می تواند درصورت رد توافق هسته ای در سنا از حق وتوی خود استفاده کند.

به هرحال حمایت کاردین از توافق هسته ای ایران از نظر موافقان و مخالفان آن به منزله یک کودتای سیاسی خواهد بود.

کاردین یکی از اعضای ارشد دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سنا است. وی همچنین عضو برجسته جامعه یهودیان بالتیمور و حامی پروپا قرص اسرائیل است.

حامیان و مخالفان توافق هسته ای که با این سناتور دموکرات درمورد توافق ایران لابی کرده اند، می گویند درمورد موضع وی اطمینان ندارند. مخالفان توافق امیدوارند وی در زمان مناسب مخالفت خود را اعلام کند تا بتوان دیگر نمایندگان دموکراتی را که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند، برای پیوستن به وی متقاعد کرد.

یکی از کارکنان کنگره گفت: کاردین در شرایط دشواری قرار دارد.