کد خبر: ۱۰۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۹

مرغ گران شد

  دبير انجمن ملي‌ طيور‌ کشور‌ با بيان اينکه قيمت مرغ به حاشيه سود لازم براي توليدکنندگان رسيده است گفت: در حال حاضر اين محصول ۵۵۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان در بازار مصرف به فروش مي‌رسد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سعيد اصغري‌فرد با اعلام اين خبر افزود: به طورمعمول در شهريور ماه قيمت مرغ به صورت سنتي با بالا رفتن مصرف، افزايش مي‌يابد.

وي خاطرنشان کرد: در اين فصل با افزايش گشت و گذار و مسافرت‌هاي مردم، تقاضا نيز براي اين محصول افزايش مي‌يابد.

دبير انجمن ملي طيور کشور ادامه داد: باز شدن بازار صادراتي عراق نيز در افزايش قيمت اين محصول بي‌تاثير نيست که اين مهم در چند روز گذشته از طريق رايزني سفارت ايران در عراق و اتاق مشترک دو کشور بر طرف شد و دستور اجازه واردات مجدد به گمرکات اين کشور داده شد.

اصغري‌فرد گفت: در حال حاضر قيمت تمام شده هرکيلوگرم مرغ براي مرغدار در نقاط مختلف کشور از 3700 تومان تا 4400 تومان با توجه به شرايط آب و هوايي و استفاده از زنجيره‌هاي توليد متفاوت است.

وي درباره قيمت مرغ در بازار مصرف اظهارکرد: قيمت اين محصول در استان گلستان به عنوان ارزان ترين منطقه کشور 5 هزا و 500 تومان است که اين محصول در برخي از مناطق مانند تهران تا 7 هزار و 500 تومان افزايش مي‌يابد.

اين مقام مسئول گفت: قيمت مرغ در حال حاضر به حاشيه سود لازم براي مرغدار رسيده است و از ضرر و زياني که در ماه‌هاي قبل به فعالان اين بخش وارد مي‌کرد جلوگيري به عمل آورده است.
*تسنيم