کد خبر: ۱۰۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۲

دادگاهي يهودي پاپ را به محاکمه تهديد کرد

  دادگاهي متشکل از 71 خاخام يهودي، تهديد به محاکمه غيابي پاپ فرانسيس رهبر مذهبي کاتوليک هاي جهان به دليل به رسميت شناختن دولت فلسطين کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از روزنامه 'ايل ژورناله'، اين دادگاه در نامه اي به پاپ از به رسميت شناخته شدن دولت فلسطين از سوي واتيکان انتقاد و تهديد کرد در صورتي که پاپ در اين موضع تجديد نظر نکند، وي را بطور غيابي محاکمه خواهد کرد.

خاخام هاي يهودي در اين نامه ضمن تعيين يک ضرب الاجل، خواستار عذرخواهي رهبر مذهبي کاتوليک ها تا روز 20 سپتامبر(29 شهريور) شدند.

روزنامه ايل ژورناله با اشاره به روزنامه 'القدس العربي' چاپ لندن، به نقل از 'ديميتي دالياني' عضو مجمع انقلابي جنبش فلسطين نوشت: اين نامه هيچ ارزش قانوني ندارد.

در تيرماه گذشته وزيران خارجه واتيکان و فلسطين در راستاي نزديکي هرچه بيشتر دو دولت، توافقنامه اي امضا کردند که اين امر رژيم صهيونيستي را خشمگين و نگران کرد. پس از به رسميت شناخته شدن دولت فلسطين در ماه مه (ارديبهشت و خرداد) گذشته از سوي واتيکان، اسقف 'پل گالاگر' وزير خارجه واتيکان و رياض المالکي همتاي فلسطيني او توافق جديدي را در رابطه با حضور و فعاليت کليساي کاتوليک در اراضي فلسطيني امضا کردند که موجب نگراني و ابراز تاسف رژيم صهيونيستي شد.

سفارت رژيم صهيونيستي در واتيکان، طي ياداشتي تهديد کرد که تل آويو جزييات اين توافق و پيامدهاي آن را در همکاري هاي آتي خود با واتيکان مدنظر قرار مي دهد.

*ايرنا