کد خبر: ۱۰۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۶۶

انتقاد آیت الله یزدی از « ارتباط های دختر و پسرها و ماشین‌های آخرین مدل» در «یکی دو میدان بالای شهر تهران»

رئیس مجلس خبرگان رهبری در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر تاکید و ابراز امیدواری کرد که در اجرای این قانون تسامحی صورت نگیرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر تاکید و ابراز امیدواری کرد که در اجرای این قانون تسامحی صورت نگیرد.


به گزارش پایگاه خبری «تیک»، آیت‌الله محمد یزدی در اختتامیه هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امیدواریم قانون امر به معروف و نهی ازمنکر که در مجلس تصویب شده است به خوبی اجرا شود و تسامحی در اجرای آن صورت نگیرد.


وی گفت: بیشتر مسائلی که در جلسات این دو روز مطرح شد نگرانی نسبت به امور فرهنگی بود که در جامعه احساس می شد.


رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: برخی دوستان به صراحت درباره وضعیت بد فرهنگی و روند آن در جامعه گله می‌کردند و گله‌شان درست بود. ما نباید تنها به اجتماعات نماز جمعه، هیأت‌ها و... اکتفا کنیم. درست است در مواقعی که پای نظام در میان باشد همه اقشار حاضر می‌شوند و نظام را دوست دارند اما دشمن بیکار ننشسته و از ابزارهای مختلف به خصوص شبکه‌های ماهواره‌ای و ابزارهای جدید در اشاعه فساد استفاده می‌کند.


رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه یادآور شد: امام(ره) در سخنرانی معروف خود در بهشت زهرا به مسأله امر به معروف و نهی از منکر اشاره و حتی تصریح کردند که باید در این زمینه وزارتی تشکیل شود. البته بعدها که وارد تنظیم نهادهای انقلابی شدیم کم کم فراموش کردیم یا گفتیم بیشتر کارهایی که ما انجام می دهیم امر به معروف و نهی از منکر و اصلا نظام ما ، نظام امر به معروف ونهی از منکر است یا گفته شد وزارت ارشاد برای امر به معروف و نهی از منکر است اما نباید فراموش کنیم که امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات اسلام به حساب می‌آید.


وی اضافه کرد:‌ به حمدلله مجلس قانونی را برای امر به معروف و نهی از منکر تصویب کرده و اظهارات رئیس جمهور محترم را ملاحظه کرده‌اید. این قانون سه مرحله دارد که مرحله اول قلبی است یعنی باید افراد و مسلمانان در دل و فکرشان از بدی بدشان بیاید.


یزدی همچنین افزود: در بعضی موارد شاهد هستیم که در خیابان‌های تهران و یکی دو میدان بالای شهر تهران اتفاقاتی می‌افتد که درست نیست. از این ارتباط های جوان‌ها و دختر و پسرها و ماشین‌های آخرین مدل و ... را انسان باید بدش بیاید. باید از مسئولان در این زمینه گله کرد. البته نمی‌توان به همه تکلیف کرد که بدشان بیاید.


وی با بیان اینکه مرحله دوم قانون امر به معروف و نهی از منکر، زبانی است، خاطر نشان کرد: در مرحله زبانی یعنی نباید بی تفاوت باشیم و باید با توجه به شرایطی که امر به معروف و نهی از منکر دارد تذکر دهیم. مرحله سوم نیز اجرایی است که برای عامه مردم نیست بلکه اجرا به عهده دولت مردان و متکی به قدرت مجریه است و به وسیله امکانات قوه مجریه باید انجام شود. البته معتقد نیستیم که هر کس را به خاطر هر کار کوچکی که انجام داد بگیرند.


رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد:‌در مسائل فرهنگی به دولت مردان توصیه می‌کنیم که توجه بیشتری داشته باشند. این جشن ها و تئاترها که خبرهایشان را می‌خوانیم را چطور می‌شود در جمهوری اسلامی توجیه کرد؟ آیا مسئولان از این اتفاقات خبر دارند یا خیر؟ و یا اینکه بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند؟ به هر حال امیدواریم قانون امر به معروف و نهی از منکر به خوبی اجرا شود و در اجرای آن تسامحی صورت نگیرد.


وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند خبرگان فقط همین جلسه را برگزار می‌کنند و کارشان تمام می‌شود در حالیکه ما هر هفته کمیسیون داریم و در کمیسیون‌ها بحث و جدل می‌شود.

هفته‌ای نیست که دست کم دو سه کمیسیون برگزار نشود و چه در تهران و چه در قم آقایان از راه‌های دور می آیند و درجلسات شرکت می‌کنند و بحث های مختلفی صورت می‌گیرد.


یزدی اضافه کرد: این تصور که خبرگان فقط در سال دو جلسه دارند و تمام، نباید وجود داشته باشد. البته برخی بحث‌ها ضرورت دارد محرمانه باشد. خبرگان یک نهاد حساس و از ارزشمندترین و مهمترین نهادهایی است که در نظام و سیستم جایگاه فوق العاده‌ای دارد.


رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت:‌ از همه دوستان و حضراتی که در این اجلاس حضور داشتند و با کمال تحمل احترام ، صفا و صداقت سوالات خود را مطرح کردند تشکر صمیمانه می کنم. از آرامش و سلامت در برگزاری دوستانه این اجلاس که در شان خبرگان است تشکر می‌کنم و اگر کمبودی احساس می‌شد من، آقای هاشمی شاهرودی و سایر اعضای هیأت رئیسه عذر خواهی می‌کنیم . از همه کسانی که در برگزاری این اجلاس زحمت کشیده اند به خصوص صدا وسیما، نیروی انتظامی، کارکنان و کسانی که امکانات را در اختیار ما گذاشتند صمیمانه تشکر می کنیم.