کد خبر: ۱۰۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۶

مرگ 277 مازندرانی بر اثر تصادف در سال جاری

 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمارها نشان می‌دهد در چهار ماهه‌ی نخست سال277 نفر در تصادفات رانندگی در مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3 درصد کاهش داشته است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان، «علی عباسی» میزان تلفات تصادفات را در حوزه‌ درون‌شهری 65، برون‌شهری 200، خاکی و روستایی 12 مورد برشمرد و افزود: این مقدار در مدت مشابه پارسال، در حوزه‌ی درون‌شهری 73، برون‌شهری 197 و راه روستایی 16 نفر بوده است.

وی مصدومان تصادفات در چهار ماهه‌ نخست سال را 5188 نفر دانست و گفت: ساری با 1038 ، بابل با 750 و آمل با 641 مورد بیشترین و عباس‌آباد با 71، رامسر با 99 مورد کمترین آمار مصدومان در چهار ماهه‌ی نخست سال را داشتند.

این مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: سرعت زیاد، توجه نکردن به مقررات رانندگی، عدم استفاده از کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، رعایت نکردن فاصله با خودروی جلویی و سبقت غیرمجاز از موارد در تصادفات منجر به فوت با مصدوم شدن است که برای جلوگیری از این موارد ذکر شده می‌توان با رعایت نکات ایمنی که توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی اعلام می‌شود، در پیشگیری و کاهش آسیب‌ها بسیار سودمند است.