کد خبر: ۱۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۲

آزادسازی قیمت‌ بلیط هواپیما طی ۴ ماه

تسنیم: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که پروسه آزادسازی قیمت‌ها ظرف چهار ماه عملیاتی خواهد شد، گفت: یکی از اهداف اصلی آزادسازی قیمت‌ها ارتقای سطح خدمات‌دهی به مسافران خواهد بود.

حمیدرضا پهلوانی در حاشیه نشست تشکل‌های حرفه‌ای حمل‌ونقل با وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس تکلیف قانون برنامه پنجم دولت مکلف به آزدسازی قیمت بلیت هواپیما در سال سوم این برنامه است، برای این کار پارامترهایی وجود دارد و کارهای مربوط به سازمان هواپیمایی انجام شده و در حال تکمیل است.

وی با اشاره به این‌که آزادسازی قیمت‌ها در یک پروسه کوتاه کمتر از چهار ماه عملیاتی می‌شود در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر این‌که این اقدام چه سودی به حال مصرف‌کنندگان دارد، تصریح کرد: قطعا مهم‌ترین هدف از این کار ایجاد یک محیط رقابتی برای فعالیت ایرلاین‌هاست و در این صورت کیفیت خدمات پروازی نیز به‌طور قطع افزایش خواهد یافت.

وی همچنین در خصوص فعالیت شخصی در حوزه حمل‌ونقل هوایی که اخیرا اعلام شده بابت فروش نفت 2 میلیارد دلار به دولت بدهکار است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه ورود سرمایه‌گذار دست هر سرمایه‌گذاری را می‌فشارد و آنها را تشویق کرده و دستشان را می‌گیرم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در خصوص سطح ایمنی پروازها نیز گفت: برای آن‌که سطح ایمنی پروازها کاهش نیابد یک سری پارامترها را باید افزایش دهیم، در این راستا بسترسازی لازم برای ورود قطعات هواپیما از طریق تسهیلات گمرکی در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این با ابزارهای تشویقی از تولیدکنندگان داخلی برای تامین قطعات هواپیما حمایت کرده‌ایم.

پهلوانی با اشاره به این‌که یکی از آیتم‌های مهم جهت حفظ سطح ایمنی و ارتقای آن بازرسی‌های دوره‌ای است، گفت: تعیین مسیرهای پروازی ایرلاین‌ها اصلا مربوط به ریاست سازمان هواپیمایی نیست و این مسئله از کانال متخصصان سازمان هواپیمایی انجام می‌شود و این‌گونه نیست که تصمیمات شخصی در این رابطه اتخاذ شود.

وی افزود: هیچ محدودیت مسیری در سازمان هواپیمایی برای شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای داخلی وجود ندارد، محدویت‌های کنونی پرواز نیز مربوط به شرکت فرودگاه‌های کشور است.

وی با بیان این‌که با هیچ ایرلاینی در این رابطه مشکل نداریم، خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها هستند که زمان پرواز را تنظیم می‌کنند و این دو در تعامل با یکدیگر هستند.

به گزارش تسنیم،رئیس سازمان هواپیمایی همچنین از ورود دو فروند هواپیمایی ایرباس 320 در دو هفته اخیر خیر داد و گفت: در مجموع امسال 20 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور شده است.