کد خبر: ۱۰۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۶

آسیب به سفارت ایران در حمله سعودی‌ها به صنعا

 تهدید جنبش انصارالله یمن به نفوذ به عمق عربستان و افزایش شمار تلفات حمله به مناطق مسکونی صنعا به ۴۰ کشته و ۱۳۰ زخمی از جمله تحولات مربوط به یمن است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از منابع عربی، جنبش انصارالله یمن از تصمیم خود برای نفوذ به عمق خاک عربستان با هدف حمله به «قلب شرارت» در اقدامی که آن را تحول بزرگ روزهای آینده نامید، خبر داد.

یوسف الفیشی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفت: ما ملت و ارتش یمن باور داریم که وارد حماسه دفاع از انسان، تاریخ، مکان و زمان در کل منطقه شده ایم. وی افزود: طی روزهای آینده جهان شاهد تحولات بزرگ خواهد و محور طغیان و استکبار جهانی دچار سردرگمی خواهد شد.

به نوشته روزنامه الاخبار، این اقدام همزمان است با تحرک بین المللی با محوریت روسیه جهت احیای مذاکرات سیاسی برای حل بحران یمن. این در حالی است که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن با مشارکت در مذاکرات مستقیم مخالفت کرده است.

از سوی دیگر شمار قربانیان حملات جنون آمیز حملات جنگنده های عربستان به مناطق مسکونی صنعا منجر به شهادت ۴۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ نفر دیگر شد.

خبر دیگری حاکی است در حملات جنگنده های سعودی به صنعا ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران آسیب دید. سید حسین نیک نام سفیر ایران در صنعا با اشاره به شدت حملات جنگندهای عربستان به شهر صنعا گفت: جنگنده های آل سعود با بمباران بی وقفه خود منزل سفیر عمان و منزل احمد علی صالح پسر علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن را تخریب کردند.

وی با بیان اینکه در اثر این بمبارانها سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز که در مجاورت خانه سفیر عمان قرار داشت آسیب دید، افزود: منطقه ای که سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا واقع است سه بار بمباران شد و به نظر می رسد هدف این حملات تخریب منزل سفیر عمان و منزل پسر رئیس جمهور سابق یمن بوده است.

*مهر