کد خبر: ۱۰۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۷۹

توهین تندروها به وزیر خارجه در مجلس: ظریف غلط زیادی کرده!/ ابوترابی: شان وزیر خارجه را رعایت کنید

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه از حیث دفاع از انقلاب و رهبری و خون شهدا غیرت دینی کمتر از ما ندارد، گفت: اقدام ایشان در دست دادن با آقای اوباما براساس تصمیمی انجام شد که حتی اگر مورد نقد بنده و بسیاری از دوستان باشد، بدان معنا نیست که با ادبیاتی ناشایست ایشان را مورد نقد قرار دهیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه از حیث دفاع از انقلاب و رهبری و خون شهدا غیرت دینی کمتر از ما ندارد، گفت: اقدام ایشان در دست دادن با آقای اوباما براساس تصمیمی انجام شد که حتی اگر مورد نقد بنده و بسیاری از دوستان باشد، بدان معنا نیست که با ادبیاتی ناشایست ایشان را مورد نقد قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، ابوترابی‌فرد در پایان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در پاسخ به تذکر بیرانوند به ظریف درخصوص دست دادن او با اوباما و بیان توهین‌هایی به وزیر امور خارجه گفت: افرادی چون آقای ظریف در دفاع از انقلاب و رهبری و خون شهدا، غیرت دینی کمتر از بنده ندارند.

وی افزود: ممکن است ایشان براساس تصمیمی اقدامی کرده باشند که مورد نقد بنده، شما و بسیاری از دوستان باشد اما این بدان معنا نیست که انسان و افرادی که در تاریخ زندگی‌شان خدمت به انقلاب، امام و رهبری انقلاب را نشان داده‌اند، با ادبیاتی که شایسته نیست مورد نقد قرار دهیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما خطوط قرمزی نسبت به آمریکا داریم، گفت: ملت بزرگ ایران جنایات آمریکا را در طول تاریخ و در نیم قرن گذشته هرگز فراموش نخواهند کرد.

ابوترابی‌فرد افزود: چالش‌های امروز در دنیای اسلام در سوریه، یمن، عربستان و سایر کشورهای مسلمانان ناشی از سیاست‌های مذبوحانه، مخالف با منافع ملت اسلام است که توسط سیاست‌مداران آمریکایی رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد که قطعا ملت ایران و مجلس موضع قاطعی را نسبت به رفتار سردمداران حکومت آمریکا خواهند داشت و اوضاع را رصد می‌کنند تا خدای ناکرده حتی کمترین رفتاری انجام نشود که بخواهد زمینه نفوذ غرب را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، بهرام بیرانوند، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در تذکر شفاهی با تسلیت عروج هزاران زائر خانه خدا گفت: زمانی که صدها حاجی ایرانی به دنبال جنایت سعودی‌ها در آغوش مرگ رفته‌اند یا مفقود شده‌اند، ظریف وزیر امور خارجه به طور تصادفی خود را به آغوش اوباما رساند.

وی با استفاده از ادبیات توهین‌آمیز به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف غلط زیادی کرده است، اگر به عنوان وزیر خارجه این خطا را کرده از چارچوب وظایف و اختیارات و...

براساس این گزارش، ابوترافی‌فرد رییس جلسه در مواجهه با این سخنان بیرانوند تاکید کرد که باید ادب رعایت شود، اما بیرانوند گفت: تمام شد همان که گفته‌ام.

در این هنگام ابوترابی فرد میکروفن بیرانوند را قطع کرد و گفت که باید رعایت مقام مسوول شود. شما می‌خواهید تذکر دهید اما باید ادب را رعایت کنید و استفاده از این ادبیات صحیح نیست.

در این هنگام بیرانوند با فریاد خواستار ادامه صحبت‌هایش شد که در نهایت با پادرمیانی دهقان عضو هیات رییسه مجلس و تاکید ابوترابی‌فرد بر رعایت ادب و اصول، تذکرش را ادامه داد.

بیرانوند ابراز عقیده کرد: اگر آقای ظریف به عنوان وزیر خارجه این خطا را انجام داده، از چارچوب وظایف و سیاست‌های کلی نظام تخطی کرده و باید مجازات شود، اما اگر به عنوان یک شخص عطش روبوسی با کری و اوباما را دارد بهتر است استعفا کرده و در خانه کری و اوباما بساط کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: ملت شریف ایران سال‌هاست تاوان رفتار استکباری شیطان بزرگ را می‌دهند و اکنون بسیاری از شهدای ما به خانه بازنگشته‌اند.

وی با وجود تذکرات مکرر ابوترابی مبنی بر ضرورت حفظ ادب از سوی این نماینده افزود: آمریکا قصد ریشه‌کنی ملت ایران را دارد لااقل به اندازه یک جوجه خروس غیرت داشته باشید. ایران فروختنی نیست، در رگ‌های ایران غیرت جاری است، ایران تسلیم آمریکا نخواهد شد.