کد خبر: ۱۰۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۲

مقدم‌فر: آل سعود زبان تهدید را بهتر از زبان دیپلماتیک می‌فهمد


- تسنیم نوشت: معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: آل سعود جاهلی زبان تهدید را بهتر از زبان دیپلماتیک می‌فهمد و برخلاف تصور برخی مقامات اجرایی کشور، باید با این رژیم غیرانسانی، با زبان دیگری سخن گفت.

حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی که شب گذشته به صورت تلفنی میهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو بود، در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه ایران در قبال فاجعه منا چه انتظارات و مطالباتی از آل سعود دارد گفت: یکی از مطالبات اولیه ما از آل‌سعود تعیین تکلیف قطعی و مشخص شدن وضعیت تمام مجروحان و شهدای این حادثه بسیار تلخ و جانکاه است.

وی تاکید کرد: آل سعود در وهله اول باید تمام مسئولیت‌های این فاجعه و جنایت را بپذیرد، در قبال آن از  همه مسلمانان و بویژه از ملت و نظام جمهوری اسلامی عذرخواهی کند، به مجروحان کشور به طور جدی رسیدگی و پیکر شهدای ایرانی را نیز هرچه سریعتر به صورتی مناسب به کشورمان تحویل دهد. همچنین این کشور باید هرچه سریعتر با اعزام تیمی از کشورمان و تیمهایی از سایر کشورهای اسلامی برای تحقیق و تفحص جدی نسبت به علل و عوامل این جنایت و فاجعه هولناک موافقت و شرایط حضور این تیم را فراهم کند.

مقدم‌فر با بیان اینکه اگر تا امروز آل‌سعود به عنوان شیطان کوچک، در قبال این فاجعه زبان‌درازی و روده‌درازی کرده، نه به واسطه داشته‌های خود بلکه به پشتوانه حمایت‌های شیطان بزرگ و مصداق اتم استکبار یعنی آمریکا بوده است، تاکید کرد: آل سعود هیچ هویتی از  خود غیر از نوچگی برای شیطان بزرگ ندارد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و هشدار شدیداللحن ایشان خطاب به آل سعود در قبال فاجعه منا، تاکید کرد: برخلاف تصور برخی مقامات اجرایی کشور، نه آل‌سعود و نه اربابش شیطان بزرگ، زبان دیپلماتیک را نمی‌فهمند و باید با آنان با زبان‌های دیگری از جمله زبان تهدید سخن گفت تا پایشان را بیش از این از گلیمشان دراز نکرده و حداقل با پیکرهای شهدای مظلوم منا برخورد بهتری داشته باشند.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: به روایت عده زیادی از شاهدان عینی، بسیاری از آنها که در این فاجعه جان باختند، اگر چند قطره آب به آنها رسیده بود و یا از کمترین کمکی در همان دقایق و ساعت‌های اولیه برخوردار می‌شدند، می‌توانستند دوباره به زندگی و آغوش ملت ایران و بستگانشان بازگردند اما برخی ماموران آل‌سعود که همچنان خوی وحشی‌گری و جهالت را در خود حفظ کرده‌اند، غیرانسانی‌ترین و حیوانی‌ترین برخورد را با آنان داشته و گفته می‌شود که بعضاً به مرگ این حاجیان کمک کرده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر بنا به هماوردی و برخورد سخت با آل‌سعود باشد دست ایران اسلامی کاملاً باز است.ملت رشید ایران 36 سال پیش ارباب آل‌سعود(آمریکا) را با خفت از کشور بیرون کردند و هیچگاه اجازه ورود او از پنجره را هم ندادند؛ این ملت در طول 8 سال دفاع مقدس نیز به صدام و حامیانش از جمله همین آل‌سعود درس فراموش‌نشدنی دادند، لذا اگر تا امروز در مقابل آنها اقدام جدی و سخت صورت نگرفته، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، به علت حفظ حرمت اسلامی و برادری اسلامی بوده است ولی اگر همین وضعیت ادامه یابد و آل سعود به پیکر شهدا اهانت کند، به معنای آن است که بر لزوم برخورد جدی و سخت با خود تاکید کرده است.

مقدم فر در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران برای تحقق بخشی به آرمان بزرگ اسلامی انسانی "لا تَظلمون و لا تُظلمون" انقلاب کرده و نه ظلم می کند و نه ظلم می‌پذیرد. ملت و رهبری ایران بر مبنای همین اصل اساسی از مردم مظلوم فلسطین، لبنان، عراق، یمن و ... حمایت و پشتیبانی کرده و امروز نیز اجازه نخواهد داد در قبال هموطنان خود و حاجیان شهید سایر کشورهای اسلامی توسط "آل‌سعود جاهلی" بی‌احترامی و بی‌حرمتی صورت گیرد.